Blinto rekryterar landschef i Tyskland

Blinto rekryterar landschef i Tyskland

Sedan sommaren 2022 har Blinto genom sitt systerbolag Blinto GmbH funnits representerade på den Tyska marknaden och kan nu glatt tillkännage utnämningen av Sascha Gotzsch som ny Landschef i Tyskland (Country Manager för Tyskland). Med detta strategiska steg siktar Blinto på att stärka sin marknadsposition och påskynda sin expansion på den tyska marknaden.

Sascha Gotzsch tillträder sin tjänst redan den 11 december och kommer närmast från en position som Head of Sales International på ett större tyskt bolag. Gotzsch har många års erfarenhet inom försäljning och försäljningsledning, vilket gör honom till ett idealiskt val för att leda Blintos verksamhet i Tyskland. Hans omfattande kunskap om den tyska marknaden och beprövade ledaregenskaper kommer att vara avgörande för att driva Blintos tillväxtstrategi.

— Vi är glada över att Sascha Gotzsch ansluter till vårt team som Landschef i Tyskland, säger företagets VD, Richard Nilsson. Hans expertis och meriter inom försäljning och försäljningsledning kommer utan tvekan att bidra till vår fortsatta framgång i Tyskland. Med Sascha vid rodret är vi övertygade om vår förmåga att ytterligare utveckla vår närvaro på den tyska marknaden och stärka vår kundbas.

Den nya landschefen kommer att utgå ifrån Blinto GmbH:s huvudkontor i Düsseldorf där resterande delar av de administrativa och ledande funktionerna också finns stationerade.

Fast-growing Blinto is today represented in two markets, Sweden and Germany - with bidders from all over the world. The company was founded in 2018 and has quickly become one of Europe's fastest-growing online auctions.

Sascha Gotzsch

Country Manager Germany +49(0)160-401 8203 LinkedIn