Blinto skänker 50 kronor per startad auktion till Musikhjälpen

Blinto skänker 50 kronor per startad auktion till Musikhjälpen

Från den 11 till 17 december kommer Musikhjälpen sändas live från Stortorget i Växjö, med årets tema "Ingen ska behöva dö av hunger". I samarbete med detta initiativ kommer Blinto donera 50 kronor per startad auktion till Musikhjälpen och deras välgörenhetsarbete.

Blinto är ett Växjöbaserat bolag som förmedlar försäljning av maskiner, nyttofordon och verktyg i ett auktionsformat för företagare runt om i hela Europa. Auktionerna publiceras av någon av Blintos närmare 40 stycken mäklare runt om i Sverige på uppdrag av svenska företag och privatpersoner.

— Att bidra till Musikhjälpen har varit en självklarhet sedan starten av vår verksamhet. Det känns extra betydelsefullt att engagera oss när Musikhjälpen i år kommer till Växjö, för att visa att lokala företag som Blinto vill och kan göra en positiv inverkan, säger Richard Nilsson, Vd på Blinto.

Årets tema "Ingen ska behöva dö av hunger"
Blinto.se prioriterar hållbarhet och är djupt engagerade i pågående hållbarhetsinitiativ. Företaget fokuserar på cirkularitet inom proffsobjekt och maskiner för att gynna effektiv resurshantering. Dessutom är Blinto involverade i socialt ansvarstagande och strävar ständigt efter att utveckla och utöka sätt att göra skillnad i samhället.

Mat till 100 familjer i en hel månad
När du hjälper oss att bidra till cirkularitet, och ser till så att sådant du inte längre behöver läggs ut på auktion för att komma till användning för någon annan, under veckan som Musikhjälpen pågår är du dessutom med och räddar liv. Under hela perioden som insamlingen pågår skänker vi 50 kronor per startad auktion, med en förhoppning om att samla in 40 000 kronor vilket motsvarar en summa nog för att mätta 100 familjer under en hel månad.

Alla kan bidra genom Blintos bössa
Som ett komplement till detta engagemang har Blinto.se också en bössa där du som budgivare, säljare, medarbetare eller övrig intressent kan skänka valfri summa för att vara med och göra skillnad i kampen mot hunger.

Regions

Fast-growing Blinto is today represented in two markets, Sweden and Germany - with bidders from all over the world. The company was founded in 2018 and has quickly become one of Europe's fastest-growing online auctions.