Blinto sluter årsavtal för avyttring med Övertorneå kommun

Blinto sluter årsavtal för avyttring med Övertorneå kommun

Blinto.se sluter avtal med Övertorneå kommun gällande auktionsmäklartjänster för avtalsperioden 1 februari - 31 december 2023. Tilldelningsbeslutet kom den 12 januari och träder i kraft från den 1 februari.

– Vi är väldigt glada och stolta över att Övertorneå, i sin genomgång av nätauktionstjänster, kommit fram till att Blinto.se var den bästa lösningen för det behov de hade, säger Magnus Åhlund, Key Account Manager på Blinto.

Att den offentliga sektorn ser möjligheterna med nätauktioner är vanligt och Blinto har pågående samarbeten med både kommuner och regioner runt om i landet.

– Övertorneå har nu möjligheten att sköta sin avyttring snabbt, hållbarhetsmedvetet och effektivt. Med moderna digitala lösningar och lokala mäklare kan kommuner, precis som företagare, slippa mycket av arbetet med sin avyttring och istället få tid att vara aktiva i sitt egna dagliga arbete, fortsätter Magnus Åhlund.

För mer information kontakta:

Magnus Åhlund, Key Account Manager, Blinto
magnus.ahlund@blinto.se, tel: 0470575923

Regions

Fast-growing Blinto is today represented in two markets, Sweden and Germany - with bidders from all over the world. The company was founded in 2018 and has quickly become one of Europe's fastest-growing online auctions.