Brett Young - Acoustic till Nalen Klubb 10 mars

Brett Young - Acoustic till Nalen Klubb 10 mars

Trots att musiken länge slogs om uppmärksamheten med sporten, slutade baseballkarriären i samband med en armbågsskada och Brett Youngs musikkarriär blev ett faktum. Idag är vi många som är glada över att det gick som det gick, speciellt när Nalen Klubb får finbesök tisdagen den 10 mars — biljetter finns ute nu via www.allthingslive.se

Det går enkelt att känna igen Brett Youngs musik på den fina balansen mellan nutida popinfluenser och den emotionella, moderna countryn. Brett Young föddes och växte upp i Orange County, Kalifornien, där han i tonåren upptäckte sin kärlek till musiken när han började spela gitarr. Under skolgången anordnade Young musikinslag på fredagarnas morgonsamlingar, och efter att den ordinarie musikledaren varit bortrest i en vecka ryckte Young in, och fastnade, i hans ställe.

Bland tidiga musikaliska influenser nämns namn som Gavin DeGraw och 2011 släpptes den första, självbetitlade EP:n. Redan efter Youngs första årtionde i musikbranschen hade han hunnit spela på några av Kaliforniens mest prestigefyllda arenor såsom the Troubadour, the Roxy samt Viper Room, och öppnat för stjärnor som Colbie Caillat och Katy Perry.

När countrymusiken började ta allt större plats i Youngs liv, blev en flytt till Nashville, Tennessee oundviklig. Här började samarbeten med Big Machine Label Group och därefter har det levererats både succéalbum och låtar. Senaste albumet ”Ticket to L.A.” hamnade på en storslagen första plats på Billboards lista över countryalbum när det släpptes i december 2018.

Den 10 mars kommer Brett Young alltså för första gången på besök till Nalen Klubb. Biljetter finns ute nu via www.allthingslive.se

Lyssna på Brett Young här

Vid frågor

Vänligen kontakta press@blixten.se

Regioner

Blixten & Co representerar ett 80-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien. Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, humorgruppen Stallet-Måndagsklubb på Rival, Mia Skäringer-No more fucks to give, Lola, Eric Gadd-OMG, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Petter, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Moto Boy, Linn Koch-Emmery, STOR.Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.