Highasakite till Sverige våren 2020 + dagsfärskt singelsläpp!

Highasakite till Sverige våren 2020 + dagsfärskt singelsläpp!

Högaktuella med den sprillans nya singeln "Can I Be Forgiven" och ett rykande färskt album i bagaget – nu står det klart - den norska succén Highasakite kommer till Sverige i april 2020! Biljetter finns ute nu via blixten.se

Norska Highasakite släppte i februari sitt fjärde album "Uranium Heart" med en efterföljande albumturné som spelades inför utsålda hus runtom hela Skandinavien.

Kort därefter bubblade den musikaliska kreativiteten över och resulterade i det tvådelade minialbumet ’The Bare Romantic’ och idag släpper bandet singeln "Can I Be Forgiven" som är det första smakprovet på vad som komma skall. Om två veckor är det dags för den första delen av minialbumet "The Bare Romantic" att få se dagens ljus och del två planeras att släppas nästa år.

"Efter albumets releaseturné kände vi att vi hade en del musikaliskt överskott som vi ville spela in. Vi gick tillbaka in i studion tillsammans med hela bandet och jobbade med musiken mellan sommarfestivalerna. Vi kunde knappt vänta på att få dela låtarna med resten av världen’" berättar Ingrid Helene Håvik och Trond Bersu om minialbumet.

Med sina extraordinära scenframträdanden, storslagna produktioner och en fantastisk inlevelse på scen, har Highasakite gjort sitt namn känt runt om i världen. Nu står det alltså klart att den norska succén gör en turnévända i Sverige i april 2020 med spelningar i Göteborg, Uppsala och Lund.

Biljetter finns ute nu via blixten.se

Highasakite - Turnédatum Sverige, våren 2020

22 april – Göteborg, Pustervik
23 april – Uppsala, Katalin
24 april – Lund, Mejeriet

Se hela turnéplanen via www.highasakite.no

Biljettinformation
Biljetter säljs via www.blixten.se/highasakite/

OBS! Gå alltid via arrangörens eller artistens kanaler för att undvika oseriösa biljettförsäljare.

Pressbilder http://www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

För mer information vänligen kontakta press@blixten.se