Sarah Klang support till Weeping Willows i Stockholm 18 augusti!

Sarah Klang support till Weeping Willows i Stockholm 18 augusti!

Sarah Klang har varit ett namn på mångas läppar de senaste åren. Med spelningar på Way out West och På Spåret i bagaget har hon redan vunnit många svenska hjärtan. Den 18 augusti ser vi henne inleda kvällen på Ulriksdals Slottsträdgård i Stockholm, innan Weeping Willows konsert. En sommarkväll att se fram emot!

Sarah Klang har varit ett namn på mångas läppar de senaste åren. Med spelningar på Way out West och På Spåret i bagaget har hon redan vunnit många svenska hjärtan. Efter tre hyllade singlar släppte hon i början av förra året debutalbumet ”Love In The Milky Way”, som gick rakt upp på den svenska topplistans förstaplats samt belönades med en Grammisnominering. Resten är historia...

Skrivet om Sarah Klang:

”Det som hänt kring Sarah Klang den senaste tiden – med På Spåret, bölande konsertbesökare och David Bowie-hyllningar i Globen – har liksom bara varit en försmak på vad denna gudabenådade sångerska kan och kommer att uträtta i musikens namn. Bara prologen på en lång och storslagen karriär.” / Emil Viksell, Gaffa.

”Sarah sjunger med en inlevelse som gör att man inte kan låta bli att lyssna, intensivt. Till och med när en låt som ”Milky way” ballar ur med filmiska flöjter och blir till någon slags ”Titanic”-ballad. Man köper det också. ”Love in the milky way” är en imponerande debut.” / Anders Nunstedt, Expressen

Regioner