​Steve Hackett till Malmö, Göteborg & Stockholm i oktober

​Steve Hackett till Malmö, Göteborg & Stockholm i oktober

Den brittiska gitarrlegenden Steve Hackett kommer till Sverige för tre spelningar i Malmö, Göteborg och Stockholm den 10, 12 och 16 oktober. Tillsammans med sina fantastiska musiker kommer Hackett att bjuda på material från såväl sin framgångsrika solokarriär, som från Genesis klassiska livealbum ”Seconds Out”. Biljetter släpps på torsdag kl. 10.00 via www.allthingslive.se/steve-hackett

Under sin tid som gitarrist i Genesis skapade Steve Hackett fantastiska musikaliska ögonblick, från finstämda akustiska ögonblick på “Horizons" och "Blood on the Rooftops” till dramatiska gitarrsolon på “Fifth of Fifth" och "Fountain of Salmacis”. Det klassiska livealbumet ”Seconds Out” var det sista albumet där Steve Hackett var en del av Genesis och spelades in 1977 på Palais de Sport i Paris. Utöver Genesis är Hackett även omtalad för det kritikerrosade albumet “Selling England By The Pound” (som även råkar vara ett av John Lennons favoritalbum) som han producerade tillsammans med bandet.

Hackett har under sin solokarriär utvecklat ett exceptionellt omfång och har flyttat musikaliska gränser genom att använda ljud och instrument från jordens alla hörn. Sedan 2013 har Steve Hackett med albumet “Genesis Revisited”, skapat oförglömliga musikaliska liveögonblick. Framträdandena har omfattat både Genesis-åren och deras klassiska line-up med Gabriel, Collins, Banks och Rutherford, samt solomaterial sedan debuten med “Spectral Mornings” från 1979. Under 2019 har Steve Hackett spelat för utsålda hus och fått fantastiska liverecensioner.

I oktober ser vi gitarrlegenden Steve Hackett i Sverige! Biljetter släpps den 16 januari kl. 10.00 via www.allthingslive.se/steve-hackett

Turnéplan

10 okt – Malmö, Kulturbolaget