Eco Innovation nominerar tre kandidater till novembers bästa miljönyhet

November gav mer än 40 bra svenska miljönyheter. Våra besökare på nätet korar den bästa. Vi har nominerat tre kandidater. Valet var inte lätt. Anmärkningsvärt många företag med miljöinnovationer har ju lyckats med nyemissioner trots det finansiella läget.

De tre utvalda nyheterna är:

1. Inkubatorföretaget Precer från Karlstad som snart erbjuder biobränslekonvertering av fordon.

2. Världsföretaget Alfa Laval berättade på kapitalmarknadsdagen bland annat om sju miljöinnovationer för Brasilien, Ryssland och Kina.

3. DEFLAMOs naturliga flamskyddsmedel har visat att det skyddar industriellt producerade MDF-skivor som kan användas till möbler, inredning och byggen.

Erik Sandström, VD för Jönköpingsföretaget Eco Innovation AB säger:- Det är första gången våra besökare tar fram månadens bästa miljönyhet. Det är ett led i vårt arbete för att lyfta miljöinnovationers positiva effekter.

-Naturligtvis är börsjätten Alfa Lavals möjligheter att förbättra miljön med kommerssiella lösningar störst. Men kanske våra besökare blir väl så glada åt en ny marknad för Deflamos börsnoterade citronsyra. Precers erbjudande går direkt också till privatpersoner och kan därför engagera många. Vi ser fram emot en spännande omröstning.

Omröstningen har just börjat på vår sajt. För vidare klicka på länken http://evolveu.bloggsida.se/miljoinnovationer/novembers-basta-miljonyhet .  Den avslutas söndag 7/12 kl. 10.00.

Bilder till Eco Innovation, epost: evolveu@gmail.com .

För bilder till företagen hänvisar vi till deras sajter.

Hemsida för Eco Innovation AB: http://evolveu.bloggsida.se/

Kontaktperson: Erik Sandström, epost: evolveu@gmail.com telefon: 070-2994762