Här tas det första spadtaget för Blomsterfondens nya seniorbostäder i Älvsjö

Här tas det första spadtaget för Blomsterfondens nya seniorbostäder i Älvsjö

Den 1 februari togs det första spadtaget för Blomsterfondens 140 nya seniorbostäder i Liseberg, Älvsjö. Stockholms stadsbyggnads- och kulturborgarråd Roger Mogert (s), samt Blomsterfondens ordförande Lennart Francke och vd Ulf Thörnevik höll gemensamt i spaden och invigde bygget.

– Detta spadtag är en stor händelse för Blomsterfonden, en start för att fortsätta utveckla fler seniorbostäder för äldre. Bostäderna är speciellt anpassade för att möjliggöra ett kvarboende för livets olika skeden under seniorlivet, beskriver Blomsterfondens ordförande Lennart Francke.

– Det är mycket glädjande att Blomsterfonden investerar i nya lägenheter, särskilt för en grupp som idag har svårt att hitta lämpliga boenden. Det visar att i Stockholm bygger vi för alla Stockholmare i hela staden. Att bredden bland de aktörer som vill vara med och lösa bostadsbristen är så stor är ett styrketecken för Stockholm, säger Roger Mogert.

Projektet är en samverkan mellan Blomsterfonden, Einar Mattsson (entreprenör) och Ebab (projektledare).

För mer information om Blomsterfonden kontakta kommunikationschef Christel Jansson per telefon: 070-2018 42 51 eller e-post: christel.jansson@blomsterfonden.se

För mer information om projektet kontakta fastighetschef Lisa Holmquist per telefon: 08-555 94 507 eller e-post: lisa.holmquist@blomsterfonden.se

Om Blomsterfonden

Om Einar Mattsson Byggnads AB

Einar Mattsson Byggnads AB är ett entreprenadbolag som säljer bygg- och förvaltningstjänster till fastighetsägare och projektutvecklare. Verksamheten har cirka 250 medarbetare och omsätter cirka 900 msek. Idag förvaltar Einar Mattsson Byggnads AB ca 13 500 bostäder till ett värde om cirka 27 miljarder. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, projektutveckling och övriga investeringar.

Om Ebab

Ebab-koncernen är en grupp konsultbolag som utvecklar fastigheter och driver värdeskapande projekt från idé till verklighet. Med en bred bas av tjänster inom fastighets- och projektutveckling samt genomförande och marknadsledande spetskompetens inom bla hållbarhet, energi och miljö samt bostadsutveckling genomför och driver Ebab kundprojekt för ca 6 Mdr. Med ca 160 medarbetare omsätter koncernen ca 180 mkr.