Blomsterfonden nominerad till årets ROT-pris 2014

Blomsterfonden nominerad till årets ROT-pris 2014

Blomsterfondens fastighet Julpsalmen 4 i Älvsjö är nominerad till 2014 års ROT-pris. Stockholms Byggmästareförenings ROT-pris tillkom för att främja ombyggnation i Stockholm. I år tävlar fem byggnader om utmärkelsen och årets vinnare presenteras på ett frukostmöte den 19 september i Kulturhuset.

Bidragen till ROT-priset visar årligen goda exempel på hur byggnader tas tillvara och får en ny användning genom reparation, ombyggnad eller tillbyggnad.

Årets nominerade till Stockholms Byggmästareförenings ROT-pris 2014 är:

·  Hornstull

·  Julpsalmen 4

·  Kv Mercurius

·  Nya Carnegiebryggeriet

·  Sigma

– Vi är mycket tacksamma för nominering och ser fram emot att få visa upp verksamheten och vår fastighet Julpsalmen 4 för juryn, säger Christel Jansson, kommunikationschef i Blomsterfonden

För mer information om priset och Blomsterfondens bidrag läs mer på www.stockholmsbf.se eller kontakta kommunikationschef Christel Jansson per telefon: 070-2018 42 51eller e-post: christel.jansson@blomsterfonden.se.