Kom till Seniormässan och träffa Blomsterfonden

Kom till Seniormässan och träffa Blomsterfonden

Alla tjänar på att våra äldre är starka nog att leva ett bra liv, livet ut. Vinsterna är stora, både i mänskliga och ekonomiska termer. Blomsterfonden har startat projektet Äldrepower tillsammans med HUR, ett utvecklande och tillverkande företag inom träningsmaskiner för äldre, samt forskare och sjukgymnaster knutna till Jyväskyla universitet i Finland.

Idag pågår studien på Lisebergs äldreboende, där specialtillverkade träningsmaskiner installerats. På Seniormässan har vi med oss träningsmaskiner som besökare är välkomna att testa.

Blomsterfonden medverkar på mässan den 14 - 16 oktober. Kom och testa din styrka hos oss i monter 142.

Välkomna!