Markanvisning för bostäder till Blomsterfonden

Blomsterfonden planerar för cirka 80 seniorlägenheter i området Liseberg i Västberga i södra Stockholm.

Exploateringsnämnden i Stockholm stad har beslutat att anvisa mark för bostäder inom del av fastigheten Västberga 1:1 till Blomsterfonden. Markanvisningsområdet ligger i anslutning till Blomsterfondens anläggning Liseberg med seniorlägenheter, äldreboende och hemtjänst.

Markanvisningsområdet består av ett boende med service riktat mot äldre med cirka 80 lägenheter i flerbostadshus, upplåtna med hyresrätt.

Byggstart beräknas ske år 2014 och första inflyttning bedöms till år 2015. Utformning och närmare innehåll kommer att prövas i planprocessen.

– Markanvisningen i Västberga möjliggör för Blomsterfonden att skapa fler bostäder för äldre i enlighet med föreningens ändamål, säger Ulf Thörnevik, vd för Blomsterfonden.

– Blomsterfonden har en strategisk inriktning för framtiden att utveckla, bygga ut och renodla Blomsterfondens trygghetskoncept genom att skapa hem och vård för äldre, säger Ulf Thörnevik

För ytterligare kontakt:

Ulf Thörnevik, VD

Tel: 08-555 94 510, e-post: ulf.thornevik@blomsterfonden.se

Om Blomsterfonden

Blomsterfonden är en ideell förening som arbetar för hem och vård åt äldre i Storstockholm. Blomsterfonden verkar för att äldre i samhället och erbjuder människor över 60 år ett tryggt boende för varje skede av den tredje åldern. Föreningen erbjuder seniorboende, med en social verksamhet och aktiviteter som stöd. Blomsterfonden är även aktiva som vårdgivare inom äldreomsorgen med tre äldreboenden och hemtjänst. Blomsterfonden ger äldre ett tryggt, säkert och värdigt boende.