Skänk ett samtal som ger stöd och råd på Giving Tuesday

Idag den 30 november är det Giving Tuesday, en dag då organisationer, företag, föreningar och privatpersoner världen över samlas för att manifestera de goda gärningarnas kraft. Rörelsen startade 2012 som en reaktion mot konsumtionsdagar som Black Friday och Cyber Monday och att hylla engagemang som sätter generositet i centrum istället för konsumtion.

Blomsterfondens ÄldreSupport ger stöd och råd till äldre och deras anhöriga

Många äldre är inte rustade för äldrelivets alla utmaningar, utan står plötsligt i en akut situation utan att ha orken att be om hjälp. Samma sak gäller ofta för anhöriga och vänner som inte vet var de kan få stöd och råd för att kunna hjälpa sina nära och kära.

ÄldreSupport är Blomsterfondens allmänna stödlinje som erbjuder stöd och goda råd för äldre och anhöriga. En gåva på 100 kr räcker till ett samtal, så att vi kan hjälpa fler.

Här kan du läsa mer om ÄldreSupport