På torsdag öppnar Blomsterlandet i Arninge. Det blir växtkedjans 62:a butik i landet. (Vänligen notera att fotot är från en annan butik.)

Blomsterlandet öppnar i Arninge

På torsdag 22 oktober slår Blomsterlandets butik i Arninge upp sina portar.

-Vi ser att det finns utrymme för att öka vår närvaro i Stockholmsområdet och etableringen i Arninge passar bra in i våra planer, säger Patrik Lindgren som är försäljningschef för Blomsterlandet.

Att corona-pandemin gjort att många valt att lägga mer tid och resurser på att göra i ordning i hemmet märks även hos Blomsterlandet.

-Vi har haft högsäsong ända sedan i april och det märks på försäljningssiffrorna. Den utvecklingen var långt ifrån självklar när pandemin slog till och något vi självklart är ödmjukt tacksamma för. Men planerna på att expandera och etablera i Arninge bestämdes långt tidigare, säger Patrik Lindgren.

Själva butikspremiären kommer att anpassas till det rådande corona-läget.

-Det brukar vara en publikmagnet när vi har nyöppning, så för att undvika trängsel kommer vi att låta premiärerbjudandena gälla ända till 1 november i Arninge-butiken och hoppas att våra nya kunder kommer att sprida ut sina besök. Självklart kommer det även att vara bra erbjudanden i alla våra Stockholmsbutiker, men då under perioden 22 oktober till och med 25 oktober, säger Patrik Lindgren.

Den nya butiken är på närmare 1200 kvadratmeter inomhus och har en nästan lika stor trädgårdsmarknad på utsidan.

Med nyetableringen i Arninge har Blomsterlandet 62 butiker runtom i landet – som strax därefter blir 63. Under vecka 47 öppnar Blomsterlandet en ny butik i Lomma i Skåne.

Blomsterlandet är en svensk växtkedja med 61 butiker från Malmö i syd till Luleå i norr. Vi erbjuder ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård. Dessutom är vår e-butik öppen dygnet runt.