Blooc lanserar årets edition – Moss & Sage i naturnära gröna toner. Okomplicerat, trivsamt och tidslöst

Varje år lanserar Blooc en ny edition med en unik interiör färgskala som är lika delar klassisk som kontemporär. Editionen är framtagen av våra arkitekter och präglar interiören i våra bostäder, så som specialkulörer på köket, materialitet i badrummet och den ikoniska målade trappan.

Årets edition kallas Moss & Sage – En färgskala i naturnära gröna toner som möter solida och kontemporära material. Djupa, dämpade och varma kulörer och inslag av ljusare och friska nyanser ger editionen en samtida och ombonad känsla. Okomplicerat, trivsamt och tidlöst.

"Förr årets Edition ville vi hitta en färg- och materialpalett som är tidlös och harmonisk. Inspirationen för Editionen kommer likaväl från naturen som från moderna inredningsklassiker - varma och dämpade gröna toner har varit en populär val i inredningen under flera decennier. Den dova färgskalan går vackert ihop med både krispiga och mjukare inredningsstilar. Grönt skapar ett lugn i hemmet och harmoniserar med de utvalda naturmaterialen såsom askgolven och granitbänkskivan. Alla matälskare har väl någon gång drömt om en vacker och tålig granitbänkskiva att baka på?”, säger Henni Ruohonen, Designchef & Arkitekt, Blooc.

Editionen kommer som tidigast att synas i Brf Mossgläntans andra etapp där Blooc dessutom lanserar sitt lite större radhus om 124 kvm. De detaljer i bostaden som årligen byter kulör är kök, materialiteten i badrummet och trappan. I edition Moss & Sage får köket och badrumskommoden en dämpad och sober naturgrön nyans och trappan en djup mossgrön kulör.

”Vi älskar färg på Blooc, och vi vet att våra slutkunder också gör det. Vår målgrupp vill inte ha ännu ett nyproducerat hem med standardkulörer och material som varken känns samtida eller åldras med värdighet. Det är inte heller särskilt hållbart att producera ett helt nytt kök som köparna vill byta ut för att färg och material inte återspeglar efterfrågan. Med vår årliga edition kan vi skapa hem i ett kontemporärt arkitektoniskt uttryck som folk vill ha, har råd med och som håller över tid. Moss & Sage är ett tydligt exempel på en färgskala som är här och nu – men som samtidigt är långt ifrån trender som snabbt går ur tiden”, säger Emilia Söderman, Försäljning & Marknad, Blooc.

Grundades 2011 och har huvudkontor på Skeppargatan i Stockholm. Bostadsutvecklare som sedan starten 2011 utvecklat 20 bostadsområden i Stockholm, Uppsala och Eskilstuna. På Blooc arbetar arkitekter, affärsutvecklare och projektledare med gedigen kompetens inom bostadsutveckling. Blooc utvecklar bostadsområden med nyproducerade hus, lägenheter och hyreslägenheter i trä och är sedan 2017 delägt av Derome, som är en av Sveriges största träindustrier med en årlig omsättning på 7,5 miljarder kronor. www.blooc.se

Stefan Gustavsson, VD, Blooc
Telefon: 0733–58 05 78