Blooc och Gillöga tecknar avtal om uppförande av nytt bo-stadsprojekt med radhus i Lindbacken, Uppsala.

Under våren 2019 tecknades samarbetsavtal mellan bostadsutvecklaren Blooc och fastighetsbolaget Gillöga om ett nytt bostadsprojekt i Lindbacken utanför Uppsala, som de har för avsikt att utveckla tillsammans. Projektet omfattas av 19 stadsradhus ritade av arkitekterna på Blooc.

Gillöga har sedan detaljplanen vunnit laga kraft 2010 utvecklat den nya stadsdelen Lindbacken med ambitionen att skapa Uppsalas absolut finaste område. Inte långt från centrala Uppsala i Lindbacken bor redan omkring drygt 500 familjer i nybyggda bostäder och under åren har Lindbacken även uppfört förskolor, skolor, parker och snart också en liten huvudgata med butiker och service i området.

”Lindbacken ska bli den perfekta stadsdelen för barn och barnfamiljer. Vi vill skapa ett område som ger en drömplats att växa upp på, som är trygg och kul och där kompisarna är många. Vi lägger därför stor möda på att skapa en miljö med bra skolor och förskolor och gott om aktiviteter för hela familjen”, säger Jenny Ceder, Försäljningschef på Gillöga.

Nu är det dags för nästa kvarter att lanseras och för fjärde gången väljer Gillöga att göra detta tillsammans med Blooc i Lindbacken.

”Vi har samarbetat med Blooc i flera bostadsprojekt och delar visionen om att möjliggöra fina bostäder till rimliga priser. Blooc har erfarenhet av bostadsutveckling och tillsammans med vår 20 år långa erfarenhet av stadsutveckling skapar vi nu ännu ett unikt bostadsprojekt tillsammans i Lindbacken” Säger Ludvig Samuelsson, affärsutvecklingschef på Gillöga.

De 19 stadsradhusen kommer säljlanseras under hösten 2019 och väntas produktionsstartas under 2020. Mäklare kommer att vara Ulrika Lööf på Riksmäklaren i Uppsala.

-Vi är mycket glada över det långsiktiga samarbetet med Gillöga och ser fram emot pbörja nästa kvarter i området med vår nya bostadsprodukt. Vi har nära dialog med våra bostadsköpare och vet att det finns ett stort intresse för bostäder utvecklade av Blooc i Lindbacken, säger affärschef Peter Hogren på Blooc.

Om Gillöga

Gillöga har drygt 20 års erfarenhet av bostadsbyggande. Utbyggnaden av Uppsalas nya stadsdel Lindbacken är vårt största pågående projekt, men vi äger mark som vi utvecklar till bostadsområden på flera platser i landet. Vårt fokus ligger på Uppsala och Stockholm med omnejd, men vi har även genomfört och genomför bostadsprojekt i Visby, Lund, Helsingborg, Norrköping, Oxelösund, Åre, Håbo, Österåker och Kristianstad. Gillöga är ett privat aktiebolag som ägs av Anders Rudengren, David Tomsic och Joakim Holgersson.

För mer information eller frågor kontaktas

Peter Hogren                            Ludvig Samuelsson

Affärschef Blooc                       Affärsutvecklingschef, Gillöga