Bostadsprojektet Brf Opal i Sollentuna slutsålt

Under början av 2019 tecknades avtal mellan bostadsutvecklaren Blooc och fastighetutveckaren Serafim Fastigheter om ett nytt bostadsprojekt i Sollentuna utanför Stockholm, som de båda bolagen hade för avsikt att utveckla tillsammans. Nu är projektet helt slutsålt.

Serafim Fastigheter förvärvade under 2018 byggrätterna i Häggvik som medger byggnation av 14 bostäder endast 400 meter från Häggviks pendeltågsstation. I juni 2019 avropades bostäderna Brf Opal som ritats av arkitekterna på Blooc.

Produktionen har löpt på som planerat och de första stommarna kunde resas under mitten av november 2019 efter att projektet avropats utan säljkrav. Derome, som står för produktion och entreprenad i alla de bostadsområden som Blooc utvecklar, har nu färdigställt hela entreprenaden.Inflyttningarna planerades initialt till våren 2020 och i veckan såldes den sista bostaden Brf Opal.

Bostäderna i Brf Opal andas modern arkitektur för den sociala barnfamiljen. Den sobra exteriöra färgsättningen gör att husens träfasader smälter in i omgivningen och skapar en harmonisk känsla. Placeringen av husen längs den lilla gatan är skapar variation i området och bildar gröna uteplatser mellan byggnaderna i Häggvik. Bostäderna i två plan om 99 kvadratmeter har en synnerligen yteffektiv planlösning som underlättar, tillåter familjelivet och tillför kvalitéer i vardagen för den sociala barnfamiljen. I parhusen i Häggvik är materialvalen noga utvalda av arkitekterna på Blooc och vissa interiöra detaljer är dessutom ritade exklusivt av Blooc och går inte att hitta i en butik på stan.

”Vi är väldigt nöjda med försäljningen i Häggvik och hoppas kunna utveckla fler projekt tillsammans med Serafim Fastigheter. Sollentuna är i sig en intressant kommun och vi ser gärna fler bostadsområden utvecklade av Blooc i området. Det känns skönt att försäljningen i våra projekt generellt varit fortsatt varit stark under våren och sommaren trots rådande coronapandemi,” säger Emilia Söderman, Marknad, Blooc.

Om Serafim Fastigheter

Serafim Fastigheter förvärvar förvaltningsfastigheter och råmark för utveckling till byggrätter samt för egen löpande förvaltning inom Stockholm och Mälardalsregionen. Bolaget vill skapa bostäder för normalinkomsttagaren i varje mikromarknad.

Grundades 2011 och har huvudkontor på Skeppargatan i Stockholm. Bostadsutvecklare som sedan starten 2011 utvecklat 20 bostadsområden i Stockholm, Uppsala och Eskilstuna. På Blooc arbetar arkitekter, affärsutvecklare och projektledare med gedigen kompetens inom bostadsutveckling. Blooc utvecklar bostadsområden med nyproducerade hus, lägenheter och hyreslägenheter i trä och är sedan 2017 delägt av Deromegruppen, som är en av Sveriges största träindustrier med en årlig omsättning på 7,5 miljarder kronor. www.blooc.se

r mer information eller frågor kontaktas:

VD, Blooc
Telefon: 0733–58 05 78