Städbrunnar och spärrännor till hamburgerkedjan Brödernas

Hamburgerkedjan Brödernas startade 2018 i Norrland och har idag cirka 90 restauranger runt om i Sverige. Kedjan som ägs av två brödrapar har vuxit fort och är idag en av de ledande kedjorna inom "fast casual dining". När Brödernas öppnade sin restaurang på Baronen i Kalmar gjorde de det med golvrännor från BLÜCHER i köket och i diskrummet.

Lättstädade och hygieniska golvbrunnar och -rännor behövdes till beredningsköket, likaså en spärränna innanför entrén till diskrummet som förhindrar att vattnet rinner över till ett intilligande, torrt rum när man spolar rent golvet med slang. Kökspersonalen är nöjd med golvrännorna och tycker att de är enkla att hålla rena:

- Det är bra att varje gallerbit är ganska kort, för då är den inte så tung att ta loss.

BLÜCHERs golvrännor och -brunnar är avsedda för de mest hygienkrävande installationerna inom storkök och livsmedelsindustrin. Sortimentet finns för alla typer av golv och är utrustat med delbart vattenlås och silkorg för en enkel och smidig rengöring. BLÜCHERs avvattningslösningar för storkök och livsmedelsindustri återfinns i allt från skolkök till mejerier, miljöer för köttproduktion och vattenverk.