I BLÜCHERs monter på Nordbygg visar vi trendiga nyheter och bjuder på glass!

I BLÜCHERs monter på Nordbygg visar vi trendiga nyheter och bjuder på glass!

Känn dig som hemma hos oss på BLÜCHER. Kom till vår monter A21:40 och titta på våra nyheter och passa på att ta en glass medan vi visar dig våra avvattningslösningar i rostfritt stål. Precis som varje Nordbygg visar vi upp något speciellt, byggt helt i rostfritt. Välkommen!

Nyhet! Art Deco är äntligen här!
Vi är stolta över att presentera den nya trendsättaren från BLÜCHER: duschrännan Art Deco. Rännan är lika innovativ i sin funktion som den är i sin design. Användarvänligheten är påtaglig, både för den som rengör den och för den som installerar rännan. I vår monter kommer du inte kunna missa nyheten Art Deco.

Visste du att rostfritt stål är helt återvinningsbart för nya material och produkter?
Vi på BLÜCHER förstår helt vårt ansvar gentemot miljön. Det är därför vi strävar efter att minimera utsläpp och avfall, samtidigt som vi använder råmaterial som ökar energieffektiviteten. Rostfritt stål är ett giftfritt material som inte behöver ytbehandlas, vilket ger en enklare och renare återvinning. En annan fördel med rostfritt stål är att det är ett lätt material som endast väger en tredje del mot ett liknande system i traditionellt material. Detta ger i sin tur ett betydligt mindre koldioxidutsläpp vid transport än hos tyngre material. I vår monter berättar vi gärna mer om hur vi tänker kring hållbarhet.

Vi visar upp vårt takavvattningssytem!
I montern visar vi upp vårt takavvattningssystem BLÜCHER Drain Roof, takbrunnar i rostfritt stål som kan användas på flera olika typer av tak, bland annat singeltak och gröna sedumtak. Takbrunnarna finns för både självfall- och vakuumsystem, och levereras med stilrena, fastskruvade silar, även dessa i rostfritt stål. Takavvattningssystemet är väldigt enkelt och snabbmonterat, vilket vi gärna berättar mer om.

Storköksbrunnar och bostadsbrunnar
Från tak till golv – i montern visar vi även upp våra golvbrunnar och –rännor för storkök som finns lagerlagda hos grossist för snabb leverans, våra bostadsbrunnar som är populära hos flera av de stora bostadsbolagen i Sverige, samt våra designbrunnar i trekantigt utförande.