Terrassbrunn för tak och innergårdar

Terrassbrunn för tak och innergårdar

BLÜCHER har nyligen lanserat en ny variant av sin terrassbrunn, som är avsedd för avvattning av takterrasser, innergårdar och för bruk ovanför garage placerade under jord och liknande installationer. Terrassbrunnen monteras på takets eller innergårdens bjälklag, som vanligen består av betongplatta, tätskikt, isolering, dränerande grus, sättsand och stenplatta.

Terrassbrunnen BLÜCHER Drain ROOF har en fyrkantig överdel på 200x200 mm samt  perforerad hals för att avleda vatten från dräneringsunderlaget. Överdelen är justerbar och kapbar i förhållande till underdelen. Underdelen finns i flera olika utföranden:

-      med klisterfläns för bitumen

-      med förmonterad bitumenkappa på klisterflänsen

-      med klämring för gummiduk som tätskikt.

Som tillbehör finns sandfång och galler som skruvas fast i överdelen.

Golvbrunnen tillverkas helt och hållet i rostfritt stål, och har ett maxflöde (inkl sandfång) på 6 l/s. Den tillverkas även med en större överdel, med sidoinlopp och sidoutlopp i flera olika dimensioner, samt i syrafast stålkvalitet.