Bluegaz BG64 Gasolkamin värmer på uteplats.

Bluegaz BG64 - bästa gasolkaminen på marknaden?

Bluegaz BG64 är en kraftfull och effektiv gasolkamin med fläkt som levererar snabb och härlig värme på bara några minuter. Kaminen har blivit väldigt populär och uppskattad bland Bluegaz kunder tack vare dess höga kvalitet, smarta säkerhetstänk och integrerade värmefläkt.

Fokus på kvalitet
För VD:n Åke Bergkvist på Bluegaz, som designat kaminen, var målet att skapa den bästa gasolkaminen på marknaden, en komplett gasolkamin med fläkt som möter alla behov vad gäller uppvärmningsförmåga och säkerhetstänk men som också utmärker sig genom att inte tumma på kvalitén, något som han kände inte riktigt fanns för några år sen.

- Vi märkte ju att många kaminer ofta hade problem med keramiken. Deras element var gjorda av material med dålig kvalitet vilket gjorde att de vittrade sönder efter väldigt kort tid. För oss var det därför jätteviktigt att vi hittade något mer beständigt, och det var här vi kom i kontakt med de högkvalitativa keramiska brännarna som vi använder oss av idag. Dessa japanska brännare har extremt bra hållbarhet och gör att du får en mycket längre livslängd på din kamin.

Högt säkerhetstänk
Förutom ett stort fokus på kvalitet ville man också försäkra sig om att Bluegaz gasolkamin var extremt säker att använda. Av denna anledning valde man att installera ett s.k. Oxygen Depletion System från Italien, vilket innebär att det finns en “säkerhetsvakt” i kaminen som stänger av gasolen automatiskt ifall den skulle märka att CO2 eller CO i utrymmet blir för hög.

- Även här var vi väldigt noggranna och ville se till att hitta det absolut bästa säkerhetssystemet, och det har vi verkligen gjort med de här italienska säkerhetsbrytarna som alla Bluegaz kaminer har. Dessa är helt klart överlägsna ur säkerhetspunkt vilket ger kunden en bra trygghet.

Snabb och kraftfull uppvärmning
Med Bluegaz BG64 får du en snabb och kraftfull uppvärmning oavsett om du använder gasolvärmen, elfläkten eller båda samtidigt (observera dock att Bluegaz inte rekommenderar att man använder både gasolvärmen och elvärmen på samma gång en längre stund). Det är också enkelt att justera värmen efter dina behov tack vare de olika värmelägen som finns. På gasolkaminen har du 3 olika värmelägen (1400, 2800 eller 4200 W) och på den elektriska fläkten har du 3 värmelägen (20, 1000 eller 2000 W). Den totala effekten blir 6200 W.

- Vi vill att man ska kunna få underbar härlig värme på ett snabbt och enkelt sätt och det fixar Bluegaz BG64 utan problem. Tack vare elfläkten får du också en stor skillnad i hur du upplever värmen, eftersom den ser till att rotera värmen så att den sprids ut jämnt i utrymmet, detta märks speciellt i större utrymmen.

- Om man känner att man kanske inte behöver värmefläkten, så har vi även BG64:ans lillebror Bluegaz BG43 som är en fullt lika bra kamin. Här har vi använt samma japanska kvalitét på elementen och samma kvalitativa säkerhetssystem.

Använd din gasolkamin inomhus eller utomhus
Bluegaz gasolkaminer är anpassade till både utomhusbruk och inomhusbruk, förutsatt att du ställer din gasolkamin i ett väl ventilerat utrymme. Exempelvis kan du ha Bluegaz gasolkamin på terrassen, i uterummet eller i sommarstugan. Tänk dock på att kaminen ska förvaras inomhus när den inte används. Kaminen har 4 hjul vilket gör den lätt att flytta vid behov.

- Vi tycker ju att man ska kunna njuta av sitt uterum eller terrass oavsett om det är lite kyligare väder eller inte och det kan du tack vare våra gasolkaminer. En gasolkamin är också en fantastisk stämningshöjare och en riktig mysfaktor.

Var kan jag köpa Bluegaz BG64?
Om du är sugen på att köpa en Bluegaz gasolkamin med fläkt kan du hitta Bluegaz BG64 på www.bluegaz.se samt hos flera av Bluegaz återförsäljare. Om du vill läsa mer om Bluegaz BG64:ans olika specifikationer kan du göra det här.

- Jag är så klart partisk eftersom det är vår produkt men det är en enormt bra kamin, du får väldigt mycket för pengarna och den kommer att hålla länge. Det är kanske inte världens sexigaste gasolkamin, men det är definitivt den bästa gasolkaminen på marknaden.