BlueStar Nordic förvärvar Elma Pos & Data A/S i Danmark

BlueStar den världsledande distributören av produkter och lösningar inom Auto-ID, POS, RFID, digital skyltning, ID- och säkerhetsteknologi samt handdatorlösningar, meddelar idag att de undertecknat ett köpeavtal om att förvärva Elma Pos & Data A/S. Elma Pos & Data A/S är en ledande distributör av produkter inom vertikalerna POS, Auto ID och handdatorlösningar. Enligt avtalet kommer BlueStar att förvärva Elma Pos & Data A/S i Danmark. BlueStar blir därmed en av de största distributörerna av POS produkter på den danska marknaden.

Elma Pos & Data A/S representerar ledande tillverkare inom POS, kiosk och Auto-ID branschen. Som en ledande distributör av POS och självbetjänings kiosker, erbjuder de produkter och tjänster som ökar konkurrenskraften, försäljningen samt skapar nya affärsmöjligheter för sina återförsäljare.

”Elma Pos & Data A/S har mycket framgångsrikt utvecklat Point-of-Sale marknaden i Danmark . Det är därför med stor glädje som jag välkomnar dem till BlueStar familjen” säger Mikael Svensson, verkställande direktör på BlueStar Nordic.

Lars Bendixen, verkställande direktör på Elma Pos & Data A/S säger ” Samgåendet med BlueStar kommer att ge oss de resurser som vi behöver för att fokusera på våra lokala återförsäljare och den lokala Point-of-Sale marknaden i Danmark”

Alla återförsäljare till Elma Pos & Data A/S får nu möjlighet att ta del av affärsutvecklings- och marknadsföringsprogrammet FUSION, samt det stora lagret av POS produkter i Malmö, just över bron till Danmark.

”Denna möjlighet gör att BlueStar Nordic kommer att få betydligt fler återförsäljare. Vi välkomnar Elma Pos & Data A/S till BlueStar EMEA familjen” säger Bill Nix, vice president of global distribution på BlueStar.

Om BlueStar
BlueStar är en världsledande distributör av produkter och lösningar inom Auto-ID, POS, RFID, digital skyltning, ID- och säkerhetsteknologi samt handdatorlösningar. BlueStar arbetar uteslutande med framstående återförsäljare och förser dem med kompletta lösningar och stöd i deras marknadsföring och affärsutveckling. BlueStar erbjuder kunskap och kompetens och en teknisk support som erhållit fina omdömen och utmärkelser samt en auktoriserad serviceavdelning åt ett växande antal tillverkare. För mer information kontakta oss på telefon +46 40-680 02 80 eller besök www.bluestarinc.com

Tracey Lugo
Marketing Communications Manager