Aerlox - betongtakpannan med många fördelar

Aerlox - smart design håller taket fräscht

Upptäck Aerlox betongpanna med nyframtagen film som visar alla fördelar!

Taket ser nytt ur längre

Väljer du Aerlox framför en standard betongpanna kommer taket att se nytt ut under längre tid. Tack vare pannans unika materialkomposition och med den smarta designen blir mosspåväxten lägre och taket ser renare och snyggare ut under lång tid. Tack vare ett mindre underhållsbehov sparar du dessutom tid, pengar och miljö!

Vikt och miljöbelastning lägre

Aerlox är 1000 kg lättare än andra betongpannor, räknat på ett normalstort villatak. Detta minskar inte bara belastningen på takläggaren utan även på miljön. Vi använder mindre material vid tillverkningen och därmed blir det lägre vikt att frakta.

Unik på marknaden

Aerlox är unik på marknaden och är speciellt utvecklad för att tillgodose en ökad efterfrågan på en takpanna med minimal mosspåväxt och därmed mindre underhåll.

Pris

Vid ett takbyte så står montaget för den största kostnaden medan materialet står för den mindre delen. Aerlox kostar några kronor mer än en standard betongpanna men den sammanlagda slutsumman blir inte mycket högre. Det lönar sig att satsa på kvalitet från början!

BMI Sverige (Monier & Icopal)