Fredrik Danielsson, Rektor ARB Kristianstad, Cecilia Frohm, MorronCafé UF, My Åkesson, MorronCafé UF, Jens Böckman-Enkla Elbolaget, Teamledare BNI Kristianstad C4

BNI-team i samarbete med gymnasieskola och UF-företag!

BNI Kristianstad C4 har numer sina veckomöten på gymnasieskolan Academy for Retail and Business och serveras frukost av skolans UF-företag MorronCafé UF varje fredag.

- Allt vi behöver får vi hos ARB. Att vi dessutom får möjlighet att gynna skolans UF-företag när vi är på plats, ser vi som en stor bonus. Vi affärspartners tycker att det är en stor fördel i att varje vecka få träffa framtidens entreprenörer. Vi har mycket att lära av varandra – Win-Win, säger Jens Böckman, teamledare i BNI C4.

UF-företaget MorronCafé UF som bland annat består av Cecilia Frohm och My Åkesson står för värdskap och frukost till teamet.

- Vi vill skicka ett stort tack till er företagare som ser potential i oss unga företagare. För att ni tror på framtidens entreprenörer och vill stötta oss, säger Cecilia Frohm, MorronCafé UF.

Fredrik Danielsson, rektor på Academy of Retail and Business, tycker att det skapar många möjligheter för deras elever och för skolan att ha företagare som kommer varje vecka och möter eleverna.

- Det känns fantastiskt kul att få ha ett stort affärsnätverk som BNI på skolan och detta är ett stort viktigt steg som garanterat kommer leda till en rad olika samarbeten som kommer göra vår utbildning ännu bättre.

- Vårt största uppdrag är att rusta eleverna för framtiden, kunskapsmässigt men framför allt som människor. Att då redan under deras första år på gymnasiet kunna hjälpa dem att etablera kontakt med näringslivet i Kristianstad är ovärderligt, avslutar Fredrik Danielsson, rektor på Academy of Retail and Business.