Torgny Månsson, Veronica Jonsson och Morgan Gustavsson, teamledningen i BNI Jarramas.

De har ett snitt på 946 724 kronor per affärspartner och år!

BNI Jarramas är ett av Sveriges absolut stabilaste team. De har en ruskigt hög kvalitet i kombination med alltid vara runt 33-36 affärspartners. Och under de senaste tre åren, pandemi till trots, snittar de nästan 1 miljon i tack för affären per affärspartner och år.

Vi frågade teamledningen, Veronica Jonsson, Torgny Månsson och Morgan Gustavsson:

Hur gör ni för att hålla en hög kvalitet?

- Vi vill hela tiden utvecklas och stannar inte upp.

Hur gör ni för att alltid hålla er på en stabil nivå gällande antalet affärspartners?

- Långsiktighet med olika konstellationer som stöttar och hjälper varandra. Vi är på tårna och strävar hela tiden efter nya vägar, och nöjer oss inte med det vi har.

Hur är stämningen i teamet och hur skapar ni den?
- Vi har en god stämning med avslappnad fokus på affärsmöjligheter. Vi skapar den genom att bry oss om varandra, se och alltid hjälpa varandra.

Hur skulle ni sammanfatta ert team med fem ord?

- Långsiktiga relationer, förtroende och engagemang.

Ni har i snitt ca 3-4 gäster på varje möte. Hur gör ni för att hålla gästantalet stabilt?

- Vi har en väl utarbetad gästlista som vi tagit fram gemensamt, och vi har olika aktiviteter för att få in gäster.

Mikael Espenkrona, du är BNI Jarramas BNI-konsult, hur skulle du säga att de gör för att hålla en så hög kvalitet över tid?

- Jag tror att mycket av deras framgång beror på att de analyserar Traffic Lights och tar omgående tag i sådant som inte fungerar för att hjälpa alla att bibehålla en hög nivå och de är många som tar ansvar för att alla ger och får.

De gör också extra aktiviteter utanför veckomötena och har flera välfungerande Power Teams att inspireras och få stöd och hjälp av. De har vad jag skulle kalla ”kärleksfullt commitment”. Alla vet vad som gäller och försöker och vill leva upp till det, avslutar Mikael.