Emma Hedén vår sjuttonde BNI-konsult i artikelserien "De som banar väg för andras framgång".

De som banar väg för andras framgång: Emma Hedén

Hon gillar inte oordning, vare sig i privatliv eller i affärssammanhang, och hon älskar att resa, spela padel och träna crossfit. Tiden är inne för vår sjuttonde BNI-konsult i artikelserien "De som banar väg för andras framgång", Emma Hedén, vars liv just nu kretsar mycket kring sina barns hockey.

Men, vad driver egentligen en BNI-konsult, vad är deras passion i livet och hur ser deras vardag ut? Det vill vi ta reda på i denna artikelserie.

Emma, vem är du?
Jag är 47 år ung, har två tonåringar och en fransk bulldog i familjen. Jag älskar att vara ute och resa, spela padel och träna crossfit.

Just nu kretsar mycket i livet kring våra barns hockey. En spelar i Hv71 och en spelar i Nässjö. Detta gör att jag de flesta helger och kvällar hänger i ishallen och spelar musik eller sköter sekretariatet. Jag har också varit engagerad i deras träning som ledare och suttit som föräldrarepresentant i laget.

Berätta något om dig själv som få vet
Något som kanske inte många tror om mig är att jag älskar att vara ensam och bara läsa en bok och äta djungelvrål och haribonappar. Jag plöjer böcker, älskar action och thriller men också romantik emellanåt.

Vad är din passion i livet?
Det jag brinner för är min familj och att de ska ha det bra, men också för att vårt företag och mitt BNI-team, att de/det ska blomstra och må bra.

Jag älskar att vara spindeln i nätet och se till att alla runt mig mår bra. Jag gillar inte att ha oordning vare sig i privatliv eller i affärssammanhang. Jag tar direkt tag i problem och låter aldrig mail ligga olästa. Detta är ju därför också min svaghet. Ibland kan det ju vara bra att vänta och tänka, men det har aldrig varit min starka sida, tyvärr svarar jag oftast direkt utan att tänka före.

Vad är det bästa med att vara BNI-konsult?
Det bästa med att vara BNI-konsult är ju att få träffa alla dessa människor, gäster och affärspartners, det ger mig energi och driv. Jag önskar att alla som besöker oss kunde se BNI fantastiska sätt att arbeta, givers gain är så bra. Det är ju, för de allra flesta, kul att hjälpa andra, men tyvärr är vi för dåliga på att be om hjälp.

Men i BNI ber vi om hjälp varje vecka, genom våra specifika sökningar. Det är ju fantastiskt när det dyker upp en ”tack för affären” i din app och man vet att man varit delaktig.

Vad vill du bli när du var liten?
När jag var liten ville jag bli flygvärdinna.

Vilket är ditt favoritkonto på instagram och varför just det kontot?
På instagram följer jag mest crossfit och padelkonton, inga specifika kändisar och så.

Vilken är den coolaste roadtripen du åkt på?
När jag var 16 år var jag i USA hos min syssling, hon, jag och hennes mamma bilade genom USA och såg massa häftiga ställen. Det är något jag skulle vilja göra om med mina barn.

Du får undervisa i valfritt ämne på universitet, vilket väljer du?
Om jag skulle undervisa skulle det nog vara i historia, har alltid älskat det själv och skulle nog vara bra på att återberätta spännande historier som skulle locka mina elever.

Vilken uppfinning önskar du var din från början?
Uppfinning.... jaa du. Jag vet inte, det finns så många man önskar att man gjort, men skulle vara något man använder dagligen och som är miljövänligt.