De som banar väg för andras framgång: Jan Hedman

De som banar väg för andras framgång: Jan Hedman

Till en öde ö tar han med sin fru och sina golfklubbor, och det konstigaste han har ätit är haggis. Jan Hedman är vår tjugoandra BNI-konsult i artikelserien "De som banar väg för andras framgång" och hans passion i livet är att göra skillnad för andra människor, och att få sina nära och kära att må bra.

Men, vad driver egentligen en BNI-konsult, vad är deras passion i livet och hur ser deras vardag ut? Det vill vi ta reda på i denna artikelserie.

Jan, berätta kort om dig själv
Pappa till 4 barn från 16 till 31 år och gift med Sara. Vi bor i Torsång som är en by mellan Falun och Borlänge i Dalarna. Tycker om att utöva idrott i olika former, är aktiv i Borlänges bästa golfklubb (finns bara en) Dalsjö Golf där jag är ordförande samt rätt aktiv utövare hcp, 9,8. Är på Friskis & Svettis så ofta jag hinner och kör ett pass för att må bra.

Vad är din passion i livet?
Att få göra skillnad för andra människor, och få mina nära och kära att må bra.

Berätta något om dig själv som många inte vet
Nu är detta förvisso preskriberat eftersom det var rätt länge sedan, men har jag har kört en Ironman på full distans 4 km simning, 18 mil cykel och 4,3 mil löpning samt så har jag faktiskt även i modernt tid kört några Vasalopp (fast jag är riktigt dålig på skidor).

Har du något exempel på ett tillfälle du har hjälpt en affärspartner som du är extra stolt över?
Mest stolt är jag nog över att jag fått förtroendet att sparka igång BNI i Dalarna som är en helt ny region för BNI Sverige, och att vi redan skapat många nya affärsmöjligheter på väldigt kort tid. BNI STEEL i Borlänge har vi nu kört sedan i mars 2023 och vi är 23 affärspartners som träffas varje fredag och vi har redan omsatt 4,3 miljoner.

BNI COPPER i Falun är under uppstart och vi är 20 klara affärspartners som träffas varje torsdag, och om allt blir som vi vill så har vi en skarp uppstart med 30 affärspartners under senvintern 2024. Min egna ambition är att till nästa vår så har vi två fina 30+ team och ännu ett team under uppstart någonstans i Dalarna.

Vad är det bästa med att vara BNI-konsult?
Att få vara en motor i att hjälpa andra att skapa nya affärer och få träffa alla människor som fattar hur bra konceptet faktiskt är, bara man följer ”receptet”.

Vilken är den senaste filmen/serien du skrattade högt till?
Solsidan säsong 8 avsnitt 4.

Vem skulle du ta med dig till en öde ö?
Min fru Sara, och våra golfklubbor.

Vad är det konstigaste du ätit?
Haggis, dvs fårmage…

Vilken är den coolaste roadtripen du åkt på?
När vi (7 grabbar) åkte till Paris utan pengar för att ”prova-på” att leva som gatumusikanter över en långhelg, rätt intressant socialpsykologiskt experiment.

Hur spenderar du helst en helg?
Tillsammans med goda vänner på en varm plats gärna nära en golfbana.

Vad är det mest otippade du någonsin gjort?
Jag har påbörjat ett takbyte på en lada, kul och spännande eftersom jag har tummen mitt i handen.