Richard Cederquist, utbildningsansvarig BNI Sverige

Fem snabba tips - Så stärker du ditt varumärke

Alla pratar om personligt varumärke och verkar vara överens om att det är viktigt. Men hur gör du rent konkret för att bygga ett starkt och positivt laddat varumärke? Richard Cederquist, huvudansvarig för BNIs utbildningar delar med sig av 5 enkla men effektiva tekniker:

1. Engagera dig. Undvik vara en åskådare - bli en spelare istället. Folk lägger märke till de som är med och bidrar.
2. Var en positiv kraft. Alla vet redan vad som är fel, bli en av dem som poängterar och uppmärksammar det som är bra istället.
3. Fokusera på att hjälpa till. Den du hjälper och stöttar idag kan bli morgondagens beslutsfattare.
4. Våga säg emot - är något inte ok, så är det inte ok. Genom att visa att du har värderingar och att de är viktiga för dig så visar du att du är en person andra kan lita på när de behöver guidning.
5. Leverera! Världen är full av drömmare som har stora planer för framtiden, men det som uppskattas av din omgivning är om du levererar vad du lovat (eller lite till) på utsatt tid, om och om igen