Torgny Månsson, Christian Gustafsson, Björn Brorsson, Alexandra Ronneback, Mattias Österberg och Team Moneymaker

Blekinge är Årets Region!

BNI Blekinge är Årets BNI-region! Det är en utmärkelse till affärspartners och konsulter för sitt fantastiska arbete med att bidra till varandras utveckling och affärer. Vi bad teamledarna i Blekinges tre team; BNI Gribshunden, BNI MoneyMaker och BNI Jarramas att svara på frågan: Vilka är de nyckelfaktorer som har gjort att ni har lyckats så bra i ert team under det senaste året?

Christian Gustafsson, teamledare BNI Gribshunden
- Jag skulle säga att framgången för vår del beror på rätt struktur, högt engagemang och affärsmässighet från våra partners, samt goda värderingar. Jag tycker helt klart att tidigare teamledare Björn Brorsson också skall ha en stor eloge som lotsade ett nybildat team genom den digitala perioden.

- Vi ser dessvärre inte så bra ut i traffic lights just nu då vi går igenom en förändringsperiod, men har från starten på den nya 12-månaders cykeln sett en otrolig förbättring. Vår TFA är däremot otroligt imponerande för ett förstaårs-team. Bara i år, till och med oktober, ligger vi på ca 10,1 mkr så vi är supernöjda.

- Summerat är det teamet/partnerna som gör framgången och vi är ett riktigt bra gäng i Ronnebys BNI Gribshunden, säger Christian Gustafsson.

Johan Holgersson, teamledare i BNI MoneyMaker
- Vår nyckel till framgång är att vi gjort lite "på vårt sätt" under pandemin. De som har kunnat träffats ”live” har gjort det emellan mötena och vi har varit på varandra att delta på mötena varje fredag. Corona har påmint oss om hur viktigt det är med nätverk. Det har blivit fler interna affären under denna tiden då vi verkligen kommit varandra närmare och tagit vara på varandras styrkor, säger Johan Holgersson.

Torgny Månsson, teamledare i BNI Jarramas
- Vi lyckades genom att vi redan innan pandemin var ett starkt BNI-team och var eniga om att pandemin kommer vara tillfällig och vi skulle hålla i och hålla ut, och fortsätta ha 1-2-1 digitalt och verkligen värna om varandra. Vi försöker främja varandras verksamheter och rekommendera de olika tjänster som BNI Jarramas erbjuder.

- Under den tuffa perioden då vi satt digitalt var vi noga med att hålla koll på närvaron och att vi skulle göra vårt jobb, och det gav utfall. Vi gick starka ur den digitala mötesstrukturen till live-möten.

- Vi vill tacka alla i team Jarramas för den otroliga energi som finns i detta gäng, avslutar Torgny Månsson.

På bilden ovan har vi Torgny Månsson (Jarramas), Christian Gustafsson (Gribshunden), Björn Brorsson (Gribshunden), Alexandra Ronneback (Jarramas), Mattias Österberg (Jarramas) och Team Moneymaker!