Patrik Wilén, VD, BNI Sverige.

BNI Global satsar på BNI Sverige

BNI® Global har förvärvat franchisen för BNI Sverige.

- Det direkta stödet och satsningen från BNI Global på vår verksamhet här i Sverige är en spännande möjlighet för oss, och för småföretag i Sverige, säger Patrik Wilén, VD för BNI Sverige. - Att använda BNI:s koncept med dess fulla potential är en fantastisk språngbräda för framgång, och vi hoppas att detta nya kapitel på sikt kommer skapa ännu mer värde och tillväxt i våra affärspartners bolag.

BNI® Global är världens största organisation för professionellt affärsnätverkande med över 300 000 affärspartners och består till stor del av egenföretagare, Vd:ar, säljare och key account managers.

99,9 % av Sveriges cirka 1,2 miljoner företag utgörs av små och medelstora bolag och BNI erbjuder dem ett koncept för professionellt affärsnätverkande som genererar intäkter, bygger strategiska relationer och hjälper dem att hitta nya kunder och sätt för att skapa tillväxt i sina företag.

Med starka och mångsidiga affärsteam på över 1600 personer fördelat på ca 84 team har BNI blivit ett nav för affärsförbindelser, referenser och tillväxt i Sverige. Under de senaste åren har BNI:s affärspartners tillsammans genererat i snitt runt 1 miljard kronor i omsättning på årsbasis.

- En del av BNI som är outforskad för många av våra affärspartners här i Sverige är möjligheten att affärsnätverka internationellt. Vårt globala nätverk har över 300 000 partners och genom BNI kan de förbättra sina kontakter, utöka sin räckvidd bortom lokala marknader och hitta nya möjligheter för tillväxt internationellt. Det hoppas jag att vi ska få se mer av framöver, avslutar Patrik Wilén.