Cecilia Fjellman Fredholm, BNI och Albert Holmer Ung Företagsamhet Värmland. Fotograf: Andreas Reichenberg, Studio Pån.

BNI skänker 43 200 kr till Ung Företagsamhet

Drygt två år har gått sedan BNI startade upp samarbetet med Ung Företagsamhet. Under året har flera UF-företag besökt BNI-möten, det har anordnats speedmeetings mellan UF-företag och affärspartners, BNI-representanter har varit rådgivare, med i jurygrupper och deltagit på mässor med mera.

En av de regioner som har ett stort UF-engagemang är BNI Värmland som leds av Cecilia Fjellman Fredholm. I samband med Värmlands julmingel fick hon överräcka checken från BNI Sverige till Ung Företagsamhet Sverige som under utdelningen representerades av Albert Holmer från UF Värmland.

- Vi har ett tätt samarbete med UF med i Värmland och jag är stolt över att få räcka över checken för BNI Sverige till UF och Albert, som ju också är affärspartner i BNI Klarälven. Det är så mycket värt som etablerat företag att få vara med och stötta unga i att utveckla sina företagsamma förmågor, säger Cecilia, regionansvarig, BNI Värmland.

- Tillsammans banar vi väg för att hjälpa unga utveckla sitt entreprenörskap och sina företagsamma förmågor! Vi har fått en bra start på samarbetet i flera av våra regioner och det är riktigt roligt! Vi är givetvis väldigt glada över att kunna skänka pengar för varje ny affärspartner som går med i BNI, på samma gång kanske vi egentligen känner ännu mer stolthet över det faktiska engagemang som startats igång, säger Patrik Wilén, VD BNI Sverige.

Fotograf: Andreas Reichenberg, Studio Pån, affärspartner i BNI.