Lasse Nilsson finalist till utmärkelsen Årets Affärsnätverkare

Lasse Nilsson finalist till utmärkelsen Årets Affärsnätverkare

Lasse Nilsson vd på Thorskogs slott är en av finalisterna till utmärkelsen Årets Affärsnätverkare 2015. BNI, som är världens och Sveriges största affärsnätverk, utnämner sedan 2008 Årets Affärsnätverkare. Vinnaren koras vid ett stort mingelevent på Berns Salonger i Stockholm den 9 februari.

Lasse Nilsson är en av finalisterna till utmärkelsen Årets Affärsnätverkare 2015. Lasse är vd på Thorskogs slott i Västerlanda och har en lång erfarenhet inom hotell- och restaurangbranschen.

– Jag är naturligtvis väldigt smickrad av att vara finalist till Årets Affärsnätverkare. Det som vi lite göteborgsk alltid bara har kallat att vara ute ”å tjôta med folk” kallas idag för affärsnätverkande och att vara finalist i det känns väldigt roligt. Jag firar i vår 30-årsjubileum som krögare och egenföretagare och jag får nog säga att jag alltid har nätverkat. Det har jag gjort för att jag är intresserad av andra människor och tycker om att träffa nytt folk. För mig är det ett sätt att leva och man lär sig så mycket av andra om man lyssnar. Jag är alltid försiktig med att sälja till nya kontakter. Först vill jag skapa en kontakt och bygga en relation, sedan kommer affärerna. Därför tycker jag BNI har rätt värdegrund, den bygger på att dela med sig av kontakter och både ge och ta, säger Lasse Nilsson vd på Thorskogs slott.

BNI (Business Network International) hjälper företagare att bygga ut sina kontaktnät genom effektiv referensmarknadsföring.

– En bra nätverkare har många relationer, arbetar strukturerat och är van att både ge och ta. Utmärkelsen går till en person och entreprenör som använder nätverkande som viktig metod för att skapa affärer. Vi tycker att Lasse Nilsson har gjort detta på ett ypperligt sätt, säger Gunnar Selheden vd för BNI och jurymedlem.

Sedan i september har man kunnat nominera personer till utmärkelsen Årets Affärsnätverkare på tävlingens hemsida. De åtta finalisterna har sedan tagits fram av en namnkunnig jury bestående av Ola Lauritzson, Therese Albrechtsson, Mia Törnblom, Bicky Chakraborty, Michael Issa och Gunnar Selheden.

Bland tidigare vinnare hittas profiler som Frida Boisen, Carina Nunstedt, Pär Johansson, Isabella Löwengrip och David Lega.

Alla finalister Årets Affärsnätverkare 2015

• Anna Stenberg - WES (Women Executive Search)
  • Bahjat Mourad - Nätverkarna Öst
  • Helena Berggren - Helena Berggren AB