Nyhet! Univox 7-serien

Bo Edin AB introducerar nu stolt Univox 7-serien, de senaste tillskotten i vårt utbud av professionella slingförstärkare.

Univox 7-serie är våra hittills mest kraftfulla slingförstärkare, anpassade för installation i mycket stora lokaler. Baserat på högeffektiv, linjär teknologi, med balanserade utgångar, ett brett frekvenssvar och drivspänning på 100 Vpp, ger både PLS-7 och SLS-7 utmärkt dynamik och exceptionell ljudkvalitet i robust och stilrent chassi.

Univox 7-serie finns både som förstärkare för perimeterslingor (PLS-7, art. no. 217700) samt för installation av okorrelerade slingsystem (SLS-7, art. no. 227000). Båda förstärkarna är utrustade med 100 V linjeingång och levererar en utspänning på max 100 Vpp. PLS-7 ger en max utström på 20 Arms, medan SLS-7 ger ger 2x10 Arms. De fläktfria förstärkarna monteras lätt i rack och tar upp 1 RU per förstärkare.

En av nyheterna i 7-serien är möjlighet till Dante-anslutning, vilket innebär att du via nätverk kan skicka signal till förstärkaren från en dator eller mixer. Signalöverföring via nätverkskablar möjliggör extremt lång fysisk signalväg med näst intill obefintlig fördröjning och förlustfritt ljud— något som är användbart på till exempel flygplatser, arenor eller andra mycket stora installationer där programmaterial ska kunna styras och skickas från en central enhet. 7-serien går att få både med och utan Dante.

Vid sidan av Dante-kort är enheterna även utrustade med vår beprövade metallkompensation (Metal Loss Compensation), som används för korrigering av systemets frekvensrespons i miljöer där signalstyrkan påverkas negativt av omgivande metall. Den fläktfria konvektionskylningen innebär att förstärkaren blir än mer driftsäker, samt att du slipper surr och missljud. Tillsammans med Univox två-stegs-AGC (Automatic Gain Control) och lågfrekvensfilter blir resultatet ett kristallklart ljud för hörapparatsanvändare.