Bobex, dejtingsidan för företag

Bobex se är en online plattform som hjälper företag att snabbt och enkelt hiita de bästa leverantörerna genom ett förfrågan och offert system. Sedan starten i Sverige 2008 har Bobex hjälpt tusentals Svenska företag att få konkurrenskraftiga prisförslag inom tryck, profilreklam, webbdesign, telekom, översättning eller någon av de andra ca 200 tjänster som förmedlas.

"Vi är stolta över att så många Svenska företag har upptäckt vår plattform. Som användare beskriver du ditt behov en gång och efter en kvalitetskontroll skickas din förfrågan till matchande leverantörer. De förbereder sin offert och du kan jämföra dessa online. Du kan också se betygssättning och feedback som har gjorts av tidigare användare. På så sätt sparar du tid och pengar "säger marknadsansvarig Mats Nordlund. Köpare hittar snabbt de bästa leverantörerna, medans leverantörerna kommer i direkt kontakt med nya köpare.

Köparna kan se referenser och behörigheter på leverantörerna som också genomgår en kvalitetskontroll innan de accepteras. Användaren kan på så sätt känna sig trygg med de leverantörer som han eller hon hittar via Bobex.se säger IT ansvarige,David Schnall.

Om Bobex.se

Bobex.se som startades år 2008 är den ledande online marknadsplatsen för företag med fler än 800 anslutna leverantörer. Den svenska delen ingår i Bobex gruppen som efter den framgångsrika starten i Belgien år 2000 expanderade i Europa och idag verkar på ett flertal marknader (såsom Belgien, Frankrike, Holland, Tyskland, Storbritannien).

Så fungerar Bobex.se

När du letar efter flera prisförslag inom print, profilreklam, översättning av text, hitta en kaffemaskin, förbättra din hemsida eller någon annan icke strategisk service, så registrerar du ditt behov en gång på http://www.bobex.se. Efter en kvalitetskontroll skickas din förfrågan till matchande leverantörer.De tjänsteföretag som är intresserade av din förfrågan lämnar en offert online. Du får ett meddelande per e-mail där du inbjuds att jämföra dessa. På så sätt kan du snabbt och enkelt jämföra offerterna online och spara tid och möda. Efter avslutat projekt kan du betygsätta leverantören och lämna feedback.Tjänsten är helt gratis för dig att använda.För leverantörerna är Bobex.se marknadsplats en unik kanal för att kunna optimera  sin försäljning och förbättra sin effektivitet.

Läs mer om hur du använder Bobex.se här

Läs mer om hur du ansluter ditt företag till Bobex.se här

• prisjämförelse
  • b2b
  • offert
  • förfrågan
  • leverantör
  • bobex
  • inköp
  • marknadsplats

Bobex (Buyers Online Business EXchange) grundades år 2000. Företaget blev snabbt en business-to-business-plattform. Efter den framgångsrika starten i Belgien expanderade gruppen i Europa. Marknadsplatsen är förnärvarande tillgänglig på flera europeiska marknader. (såsom Storbritannien, Frankrike, Nederländerna,Tyskland och Sverige).

Bobex anses inte bara vara en av de få företag som överlevde IT-bubblan, utan också som en av de mest innovativa internetföretagen, och en av internets framgångssagor.

Mats Nordlund

Presskontakt Market developer Utveckla Bobex i Sverige 08-551 149 48