Bockholmengruppen lanserar Helglådan – god mat och dryck hem till dörren för dina äldre, nära och kära eller dig själv

För endast 295 kr per person lanserar Bockholmengruppen Helglådan, för alla stockholmare som måste sitta ensamma under helgen, eller för de som vill servera riktigt god mat utan att spendera för mycket tid i köket. Helglådan går att beställa från en person och körs till stora delar av Stockholms län för en fast leveransavgift på 40 kronor.

Gott, generöst och prisvärt. Så låter ledorden när Bockholmengruppen Catering sätter ihop helgernas menyer. Med hjärtat i kvarterskrogstänket väljs råvarorna till Helglådan ut med största noggrannhet, och så även tillagningen. Maten är portionsförpackad och färdiglagad där endast värmning behövs, detta då alla ska kunna få en god och ordentlig middag, oavsett ålder och matlagningskunskaper. Gästen ges även möjlighet att komplettera med utvalda godsaker från Bockholmengruppens leverantörer. Som en liten saluhall online.

”Bockholmengruppens kärna är att alla är välkomna, och ska kunna äta och dricka gott till ett bra pris. Hela samhället, och däri våra gäster, är påverkade av det rådande läget. Därför testade vi att göra en Påsklåda för de som inte hade möjlighet att fira med sin familj, eller för dem som inte ville gå och handla i butik. Gensvaret var enormt, och vi märkte att våra gäster uppskattade möjligheten att kunna ge bort prisvärda måltider och andra godsaker till äldre, nära och kära som satt isolerade. Det var också en hel del som köpte till sig själva. Så vi bestämde oss för att fortsätta. Känslan är att vi tack vare situationen hittat något som vi kan bygga vidare på”, säger Peder Smith, VD Bockholmengruppen.

Det enkla beställningssättet där gästen kan välja att betala med kort eller Swish, om lådan ska hämtas på någon av restaurangerna eller köras hem till valfri dörr inom det stora utkörningsområdet, samt ett innehåll som känns prisvärt och lätt att anpassa för olika ändamål gör att Bockholmengruppen känner att konceptet är här för att stanna.

Fakta:
Pris: 295:-/person för Helglådan, flertal tillvalspaket samt dryck går att beställa

Boka: http://bockholmengruppencatering.com/helgladan/

Betalning: Kort eller Swish

Sista bokningstid: Måndagar kl. 15.00 för leverans samma vecka

Hemleverans: Hemleverans sker mellan klockan 17.00 - 22.00 på torsdagar, samt 10.00 – 14.00 på fredagar (40 kr leveransavgift tillkommer).

Upphämtning: Mellan klockan 15.00 – 17.00 på torsdagar samt från klockan 10.00 på fredagar på restaurangerna Nybrogatan 38, Meatballs for the People (Nytorgsgatan 30), Paraden Kvarterskrog (Valhallavägen 147) samt Österlånggatan 17