Cityterminalen nyinvigs med parkour i världsklass

På temat "Dont't miss the Buzz!" dyker svenska världseliten i parkour, Marcus Gustafsson och Filip Ljungberg, upp på Cityterminalen för att visa på annorlunda sätt att hinna med bussen. Det blir dessutom parkour-workshop och stor uppvisning i Cityterminalen under fredagen. Redan nu ligger filmer ute på egna bloggen www.dontmissthebuzz.se

Rix MorgonZoo-gänget sänder tävlingen "Rix-Träffen" live i tv och radio från Cityterminalen den 7:e november. Självklart tar vinnarna i tävlingen bussen till träffen de vinner.

Gratisbuss lockar bilpendlare
I ett parallellt projekt lyfts bussens fördelar fram. Med kommunikation baserad på miljövänlighet bekvämlighet och privatekonomi ska bilpendlare från Nynäshamn lockas att ta bussen istället.
En stripad lyxbuss med texten "Bilersättning" körs direkt mellan Cityterminalen och Nynäshamn under hela invigningsveckan.

Cityterminalen är nu skrudad för invigning med ny skyltning, vepor och en temporär lounge. På plats finns värdar och värdinnor som delar ut rabatterbjudanden och hälsar välkommen.

Ny strategi och profil
Bodén & Co har ända sedan ombyggnaden startade hösten 2006 fungerat både som event- och kommunikationsbyrå och står bakom bland annat strategi, kommunikationsplattform, ny grafisk profil, press och pr-insatser och produktion av invigningen.

Det är riktigt kul att få vara med att lyfta fram Cityterminalen. Vi ser fram emot en kanoninvigning! Det finns även en stor potential för att göra terminalen till ännu mer av en media- och eventarena framöver, säger Joakim Bodén, som varit med i projektet sedan starten i sin roll som senior strategic director på Bodén & Co.

Ny profil sätter färg på gammal skönhet
En ny grafisk profil, inklusive nya färger och ny skyltning har tagits fram av Lennart Lusth, art director på Bodén & Co. Arbetet har skett i nära samarbete med arkitekten Olle Rex, som ritat det nya innandömet i Cityterminalen.

Budskapet "Cityterminalen ─ buss till och från Stockholm" har tagits fram och sprids för att visa på att bussen är ett billigt, enkelt och bekvämt alternativ för alla.
Samtidigt har ett omfattande kommunikationsarbete genomförts internt under ombyggnaden för att
informera medarbetare, samarbetspartners, butiksägare och bussbolag om de förändringar som genomförs och den ökande satsningen på marknadskommunikation som Cityterminalen driver.

Det är en spännande resa som vi genomför. Bodén & Co har varit till stor hjälp i hela kommunikationsprocessen med sitt engagemang och kunnande. Nu börjar vi sätta färg på nya Cityterminalen och hitta vägar att nå ut till nya kunder, säger Anne-Helen Järverup, marknadsansvarig på Cityterminalen.

Kort om Cityterminalen

Nya Cityterminalen innebär nya butiksytor, nytt kundcenter och en rad andra nya faciliteter.
Med åtta miljoner besökare och 100 000 bussar årligen som trafikerar 500 destinationer finns det alla möjligheter att nå många människor i Cityterminalen.

Ett tvärsnitt av svenska befolkningen passerar terminalen årligen, drygt åtta miljoner människor. Statistiken visar att det till störst del är ungdomar av båda könen - och äldre kvinnor - som åker med långfärdsbussarna. Flygbussarna är Cityterminalens största bussoperatör, av de drygt 80 bussföretag som trafikerar landets största bussterminal.

Pressbilder, mer om invigningen, fakta och statistik finns på www.cityterminalen.com

Presskontakt Cityterminalen
Anne-Helene Järverup, marknadsansvarig 070-353 55 58
Claes Ericsson, vd 08-762 59 91

Presskontakt Bodén & Co
Joakim Bodén, kundansvarig, 070-590 65 84
Ylva Ljungqvist, projektledare 076-526 43 47
Lennart Lusth, ad 070-327 64 08
www.bodenco.se

Presskontakt Air-Wipp - Marcus & Filip
Emil Breman, manager 070-798 50 45
www.air-wipp.com

Om parkour
Parkour handlar om att ta sig genom alla olika sorters miljöer med endast kroppen som hjälpmedel. Att förflytta sig från en punkt till en annan, på ett så snabbt, effektivt och kontrollerat sätt som möjligt .
www.le-parkour.se

Se även kampanjbloggen i samarbete med Cityterminalen
www.dontmissthebuzz.se

Bodén & Co