Peter Gitselov driver Fritidsbanken Boden.

Invigningsfest: Fritidsbanken öppnar i Boden

Nu öppnar äntligen Fritidsbanken Boden. Det firar vi med en invigningsfest!

Under invigningsfesten bjuder vi på fika, invigningstal och mingel med elithandbollsspelare och tidigare NHL-proffs. Besökare och press är välkomna att spana in de nya, fräscha lokalerna, mingla och fika. Invigningstalare är Hendrik Andersson, ordförande i Kultur-, fritids- och ungdomsnämnden, Bodens kommun.

När? Den 12 juni klockan 15:30-17:00.

Var? Fritidsbankens lokal på Kungsgatan 26G i Boden.

På Fritidsbanken Boden kan bodensarna låna sport- och fritidsutrustning, ungefär som på ett bibliotek. Fritidsbankens verksamheter finns på många andra håll i landet och konceptet har nu kommit till Boden. Bodensarna får gärna skänka sina avlagda sport- och fritidsprylar och därigenom ge fler möjlighet till ett rikt fritidsliv. Under våren har Fritidsbanken Boden funnits på plats och lånat ut utrustning vid olika evenemang, men nu finns alltså en lokal att vända sig till för den som vill prova en ny fritidsaktivitet.

Fritidsbanken Boden drivs av Peter Gitselov på Kultur-, fritids- och ungdomsförvaltningen, Bodens kommun. Från och med den 19 juni blir öppettiderna tisdagar och torsdagar 14:00-18:00.

Varmt välkomna att fira med oss!

För mer information, kontakta Peter Gitselov, tel:  0921-62 356, e-post: peter.gitselov@boden.se

Bodens kommun är Bodens största arbetsgivare med cirka 3500 totalt anställda. Boden ligger 4 mil från Luleå, i korsningen mellan stambanan och malmbanan. Historiskt sett har järnvägen och militären varit de största aktörerna i kommunens utveckling. Då Centrallasarettet blev utökat med allmänmedicin växte också sjukvårdens inverkan på Boden. Sjukhuset har flyttat och militären är betydligt mindre så numer satsar Bodens kommun mycket på järnvägen och näringslivet.