Stockholmsbandet Bohemian Lifestyle släpper nya singeln Libertánah

Stockholmsbandet BOHEMIAN LIFESTYLE släpper den 20:e maj det efterlängtade debutalbumet "Madame Libertánah" genom skivbolaget Attitude Recordnings. Under hösten har de tillsammans med producenten CHIPS KIESBY (The Hellacopters, Sator, Thåström m.fl.) jobbat i både Stockholm och Göteborg för att leverera ett färgstarkt och mångfacetterat album som bjuder på ett brett och välproducerat sound.

"Madame Libertánah" är genom debutanternas ögon ett uttryck för den musikaliska och vardagliga frihet de vill spegla, både i texter som grundar sig i hopp, sanning och konst, samt de melodiska intrycken de hämtat från omvärlden. Alltifrån souldoftande clavinetstycken till tunga sysdstatsriff finns representerade, och allt sker i rockens tecken.

Singeln "LIBERTÁNAH" med tillhörande musikvideo släpptes den 8:e april och finns tillgänglig på både Spotify och iTunes för att lyssna på redan idag. Låten tar sig till uttryck genom tunga, Zeppelin-flirtande riff som kommer tillsammans i en melodisk refräng av högsta kaliber. Se musikvideon nedan för att förstå vad det handlar om:

Musikvideo, Bohemian Lifestyle - Libertánah