Ett rysligt Monster kommer nu i pocketformat!

Ett rysligt Monster kommer nu i pocketformat!

Ingrid Elfberg är thrillerförfattaren på de svagas sida. Nu kommer hennes omtyckta och ruggiga Monster som pocket! Så ta en paus från semesterns stillhet och njut av en riktig nagelbitare.

Vem blir du när du aldrig blir sedd?

I Monster söker Elfberg svar på vad som händer med den som aldrig blir sedd av en blundande vuxenvärld. Författarens böcker tar ofta avstamp i samhällsproblematik, och nya boken handlar om de svåra ämnena mobbning och pennalism.

Monster är en mörk och iskall nagelbitarthriller för alla med starka nerver.

Bokens handling i kort

Polisen Erika är sjukskriven och åker hem till Norrland tillsammans med sin hund Boss. Hon har inte berättat för någon att hon är gravid efter den våldtäkt som hennes man utsatte henne för.

Snart dras hon in i en lokal utredning av det som först ser ut att vara ett makabert självmord på en gammal avrättningsplats i Östersund.

Monster är en psykologisk thriller om mobbning, svek och passioner, och vem man kan bli när man aldrig blir sedd. Boken är en fristående fortsättning på Den du borde frukta (2015).

Sagt om Monster och Elfbergs tidigare böcker:

"... en bok man vill sträckläsa"
– DAST Magazine

"Riktigt spännande"

– GT Expressen

"Spännande, lättläst och viktigt om ett angeläget ämne"

– Hemmets Veckotidning

"En mycket intressant story"

– Magnus Utvik, Gomorron Sverige

"En av de bästa spänningsromaner jag läst"

– Scherman i DAST Magazine

Författare: Ingrid Elfberg • Titel: Monster • Format: Pocket • Isbn: 9789176293294 • Släppdatum: 10 juli 2017

Boken finns också som inbunden och som ljudbok inläst av Anna Maria Käll.

Presskontakt: bjorn@bokfabriken.se

Recensions- och läsex: recex@bokfabriken.se (Under juli månad har vi begränsade möjligheter att skicka recex)