Bokfabriken ger ut två nya delar i Vargönserien av Kamilla Oresvärd

Bokfabriken ger ut två nya delar i Vargönserien av Kamilla Oresvärd

Kamilla Oresvärd debuterade som författare 2015 och har sedan dess släppt nio spänningsromaner varav sju på Bokfabriken. Hennes böcker har nominerats till Storytel Awards och rättigheterna är sålda till flera länder.

Nu fortsätter Oresvärd den hyllade Vargönserien på Bokfabriken och släpper den femte delen i serien, som inleddes med Brudslöjan 2019, lagom till julen 2024.

Om boken:
En kall vinternatt i Vargön samlas ett gäng ungdomar för att åka skridskor på Vänern. Innan natten är över är katastrofen ett faktum – en av tjejerna har gått genom isen och frusit ihjäl. Trettiofem år senare leder mötet med en enstöring till att juristen Mona Schiller och hennes inneboende Hedda börjar nysta i vad som egentligen hände för över tre decennier sedan. Var det någon som knuffade i flickan med avsikt? Medan snön faller och julstämningen sprider sig i det lilla samhället, är någon beredd att göra vad som helst för att sanningen inte ska komma fram.

”Det känns otroligt roligt att återvända till ett Vargön i julskrud, särskilt som jag vet att många har väntat och längtat efter att få läsa mer om Mona Schiller och de övriga. Det kändes också naturligt att ge Bokfabriken fortsatt förtroende som förlag, eftersom de har gett ut de tidigare böckerna i serien med mycket gott resultat”, säger Kamilla Oresvärd.

”Kamillas förmåga att kombinera isande spänning med ett brokigt och levande persongalleri, i en småstadsmiljö som är både igenkännbar och gåtfull, gör henne till en av de allra vassaste i deckargenren. Det är som en tidig julklapp att få jobba vidare med Kamilla och Vargönserien”, säger Johanna Rydergren, förläggare.

Om författaren:
Kamilla Oresvärd är uppvuxen i Vänersborg, i närheten av Vargön. Hon är före detta kommunikationsdirektör, numera författare på heltid och bosatt i Göteborg. Sedan debuten 2015 har hon skrivit tre olika deckarserier varav två har getts ut av Bokfabriken. Hennes böckerna är sålda till ett flertal länder och två av dem har blivit nominerade i Storytel Awards. Vargönserien består av Brudslöjan (2019), Älvdansen (2020), Vinterströmmen (2020) och Skamsnaran (2021).

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn | Tel: 073-144 30 89 | www.bokfabriken.se