Bokfabriken rekryterar ny redaktör.

Bokfabriken rekryterar ny redaktör.

Bokfabriken fortsätter växa och rekryterar den rutinerade dramaturgen och redaktören Cajsa Winqvist. Hon har tjugo års erfarenhet som dramaturg, redaktör och lektör och har bland annat arbetat med Dag Öhrlund och flera andra populära spänningsförfattare.

Sedan 2007 har Cajsa Winqvist varit frilans inom bokbranschen och jobbat med ett flertal förlag, bland annat Piratförlaget, Lind & co.

Nu blir hon anställd på Bokfabriken med utgångspunkt på förlagets Stockholmskontor.

– Efter många år som frilans ser jag verkligen fram emot att bli en del av Bokfabrikens framgångsrika team. Jag har länge sneglat på förlagets utgivning och tycker att den är både bred, högkvalitativ och orädd, säger Cajsa Winqvist.

Innan hon landade i bokbranschen har hon en bakgrund inom TV.

Cajsa Winqvist jobbade flera år på SVT Fiktion som manusredaktör för produktioner som ”Tusenbröder Återkomsten” samt allt från spänningsdrama, feelgood till Julkalendern. Hon har även jobbat med teater.

– I den expansionsfas vi är inne i nu blir Cajsa Winqvist, med sitt fina renommé och gedigna rutin, ett efterlängtat tillskott. I Bokfabrikens arbete med att bygga universum och spinoffer passar Cajsas dramaturgiska kompetens perfekt, säger Lasse Brahme, vd på Bokfabriken.

Kategorier

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn | Tel: 073-144 30 89 | www.bokfabriken.se