Bokfabrikens nytillskott!

Bokfabrikens nytillskott!

Bokfabriken rekryterar ytterligare en stark förläggare; Johanna Rydergren.

Hon har jobbat på Bonnierförlagen samt HarperCollins och kommer nu senast från ljudboksförlaget WAPI. Några av de författare hon varit förläggare för är Emelie Schepp, Mariette Lindstein och Eli Åhman Owetz.

”Vi växer så det knakar och behövde stärka upp oss på förläggarsidan. Johanna har ett grundmurat rykte som skicklig och driven förläggare och med hennes bakgrund kan vi nu också stärka oss på feelgood-fronten. Extra bonus är att hon nyligen flyttat till Malmö vilket möjliggör att hon kan sitta på vårt huvudkontor”

- VD, Lasse Brahme

"Jag har följt Bokfabrikens starka utveckling och ser fram emot att bli en del av det dynamiska team som skapat många stora boksuccéer. Spänning och feelgood ligger mig varmt om hjärtat, och jag är förväntansfull inför att arbeta med några av förlagets befintliga storsäljande författarskap och att förvärva framtidens stjärnor."

- Johanna Rydergren

Johanna kommer att ansluta sig till Bokfabrikens kontor i Malmö den 13 Mars 2023.

Kategorier

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.