Den efterlängtade uppföljaren till succén "Sanatoriet"

Den efterlängtade uppföljaren till succén "Sanatoriet"

Den fristående uppföljaren till Sarah Pearse hyllade bok Sanatoriet

Utanför Devons kust i sydvästra England ligger ön Cary island, eller ”Dödens klippa” som den kallas i folkmun. Förr i tiden härjade en seriemördare på ön och ryktet säger att den har en förbannelse över sig. Nu har det öppnat ett lyxhotell där, och det dröjer inte länge förrän en kvinna hittas död på stenarna under yogapaviljongen.

Polisen Elin Warner kopplas in. Det visar sig snart att den döda kvinnan inte skulle ha varit på ön över huvud taget. Och när en till person dör under en mystisk dykolycka kort därefter står det klart att dödsfallen inte är en slump. Någon på hotellet är ute efter hämnd. Elin måste hitta mördaren innan öns blodiga historia upprepar sig ...

Om författaren:

Sarah Pearse har kallats "en modern Agatha Christie", hon bor vid havet i South Devon med sin man och två döttrar. Hon har studerat engelska och kreativt skrivande vid University of Warwick och har även en bakgrund inom PR där hon arbetat med en rad kända märken. Efter sin prisade debut Sanatoriet satsar hon nu fullt ut på sin passion – skrivandet.

Hotellet är hennes andra fristående roman om Elin Warner

Sagt om Hotellet:

”Spänningen byggs metodiskt upp till en nervkittlande upplösning”

- David Baldacci

”Välskriven fusion av pusseldeckare och psykologisk thriller.”

- Sunny Times

”Det här är en nyskapande, spännande
och oemotståndlig thriller.”

- A.J. Finn, författaren till kvinnan i fönstret

---

Författare: Sarah Pearse • Titel: Hotellet • Format: inbundet/ljudbok • ISBN: 9789180313520 (ljudfil) ISBN: 9789180313551 • Släppdatum: 2023-01-31

Kategorier

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.