Det är hundarnas tur att regera!

Det är hundarnas tur att regera!

Det är hundarnas tur att regera! Vildhundarnas hänsynslösa alfa har motvilligt gått med på att tillåta koppelhundarna att ingå i hans flock.

Lucky däremot är för evigt utkastad ur flocken, på grund av sin roll som spion. Lucky försöker trivas med sin återvunna frihet, men den nya världen är förrädisk för en ensamhund. För första gången sedan det stora vrålet söker Lucky desperat efter andra hundar att samarbeta med men det kan vara för sent.

Mörkret faller är tredje delen om hundarnas äventyr i den nya världen!

ERIN HUNTER är ett författarkollektiv bestående av de erfarna barnboksförfattarna Kate Cary, Cherith Baldry, Tui Sutherland, Gillian Philip, Inbali Iserles och Victoria Holmes.

Sagt om Survivors

"I Mörkret faller, den tredje delen av Survivors, är det verkligen ett fallande mörker i form av askregn efter jordbävningskatastrofen. Vildhundarna och koppelhundarna lever tillsammans. Lucky anklagas av Alfahannen för förräderi och måste straffas men straffet verkställs aldrig. Ett stinkande mörkt moln närmar sig och flocken måste skyndsamt ta sig till högre belägna trakter. Den tuffe
Alfahannen blir passiv och rädd, men återtar befälet när de funnit en ny plats. Lucky får skulden för allt och måste lämna flocken och Lucky tar sig till staden där nya äventyr väntar. Det är berörande att ta del av Luckys funderingar över livet i flocken kontra
ensamlivet. Hans övertygelse att ingen föds ond, att godhet fostrar godhet ger honom inre styrka som står honom väl i alla knepiga situationer. Berättelsen har också en naturmagisk framtoning. Lucky ber ofta till Skogshunden eller Himmelshunden om beskydd, någonting att äta eller vägledning. Dramatik och spänning med en fantasieggande och humoristisk vinkling på människovärlden ur hundarnas synvinkel ger en helgjuten läsupplevelse."

– Kerstin Hagstrand-Velicu, BTJ: 5/5

Är du skolbibliotekarie, eller jobbar med barn- och ungdomsböcker i bokhandeln, så får du gärna beställa ett läsexemplar från oss – skicka önskad titel och din postadress till: recex@bokfabriken.se

Författare: Erin Hunter • Titel: Survivors - Mörker faller • Format: Inbunden • ISBN: 9789180315319 • Släppdatum: 2023-05-16

Recensions- och läsexemplar: recex@bokfabriken.se
Press och media: tilda@bokfabriken.se

Kategorier

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn | Tel: 073-144 30 89 | www.bokfabriken.se