Dras in i mysterium efter att ha hittat foto i ärvt hus

Dras in i mysterium efter att ha hittat foto i ärvt hus

Erfarna journalisten Krillan Ahlsén debuterar med Faller du, faller jag – psykologisk spänning på Österlen!

Stenen som kastas in genom fönstret i huset som journalisten Iris Lund just ärvt är bara första tecknet på att hon inte är välkommen i byn på Österlen.

Med en deprimerad tonårsdotter och en dement mamma kvar i Stockholm kämpar Iris för att rusta upp huset. Men livet i Karlavik blir inte som hon tänkt sig. På vinden hittar Iris gömda målningar, väldigt olika den konst som hennes pappa var känd för. Hon hittar också ett mystiskt foto som föreställer pappan med en liten flicka. Fram växer en annan bild av den far hon trodde att hon kände.

Och hur mycket kan hon egentligen lita på sina nya bekantskaper i byn? Fler skrämmande händelser inträffar och Iris börjar bli orolig på riktigt. Vem kan hata henne så mycket när hon inte ens vet vad det är hon har gjort?

Faller jag, faller du är en psykologisk spänningsroman, som handlar om att släppa kontrollen och våga leva för sin egen skull.

Om författaren:

Krillan Ahlsén bor i Gustavsberg och tillbringar sedan 47 år tillbaka somrarna på Österlen. Hon arbetade i många år som redaktionschef på Icakuriren. Nu skriver hon på deltid. Faller jag, faller du är hennes debut.

Författare: Krillan Ahlsén • Titel: Faller du, faller jag • Format: Inbunden • ISBN: 9789178359097 • Släppdatum: 8 mars 2022

Press och media: jakob@bokfabriken.se

Recensions- och läsexemplar: recex@bokfabriken.se

Fotograf pressbild: Bengt Säll

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.