Glimsjös mest obrydda polis blir åter indragen i problem.

Glimsjös mest obrydda polis blir åter indragen i problem.

Dylan Svenssons polislegitimation hänger på en skör tråd. En poliskollegas mystiska försvinnande i idylliska Slånbäck kan bli hennes räddning – eller hennes sista fall.

Hon blir omplacerad till idyllen Slånbäck, där polisen Mikael Nylén är spårlöst försvunnen. Mikael, som dessutom är influencer och kyrkligt engagerad, tycks inte ha en enda fiende i det lilla radhusområdet. Dylan blir alltmer desperat i sin jakt på de hemligheter hon är övertygad döljer sig bakom Mikaels perfekta fasad och spåren leder henne på snåriga vägar till skolan, kyrkan och bygdens slakteri.

Bland Slånbäcks alla vänliga leenden skymtar Dylan ett kollektivt mörker. Samtidigt kämpar hon för att behålla sin polislegitimation i det privata kaoset av kvinnor, föräldraskap och en mor som med sina obesvarade samtal river upp minnen som Dylan helst vill hålla undanträngda.

Kajsa Leo är tillbaka med andra boken om älskade och hatade polisen Dylan Svensson i Glimsjö.

KAJSA LEO heter egentligen Kajsa Leo Rådström men hennes andra efternamn försvann när hon fick jobb som krönikör. De senaste tio åren har hon skrivit krönikor och kåserier för tidningen City, Sydsvenskan och Arbetet. Hon är utbildad lärare i språk och konst- och kulturvetenskap och arbetar som språklärare på en gymnasieskola i Kristianstad. Hon bor i Glimåkra i nordöstra Skåne.

–––

Författare: Kajsa Leo • Titel: Allt kött är hö • Format: Inbunden / ljudbok: 9789180316316 / 9789180316347 • Släppdatum: 2024-01-31 • Uppläsare: Gunilla Leining

–––

Kategorier

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn | Tel: 073-144 30 89 | www.bokfabriken.se