Högt tempo och halsbrytande drama i Patrick Ekwalls deckardebut

Högt tempo och halsbrytande drama i Patrick Ekwalls deckardebut

När Patrick Ekwall debuterar som deckarförfattare gör han det med en skurkskröna i högt tempo där ingen går säker och miljonerna är många. Kattfisken utkommer 26 oktober och har redan uppmärksammats stort i media.

– Det här kan vara bland det roligaste jag har gjort. Jag har bildgooglat Kiribati och Marbella, fått ta livet av folk i bokform och man kan fråga sig varför man gör något sådant här först efter fyrtio år som journalist. Men bättre sent än aldrig, säger Patrick Ekwall.

I Kattfisken möter vi autentiska personer från Stockholms kändisvärld och underbart drastiskt tecknade fiktiva karaktärer. Detta är Patrick Ekwalls skönlitterära debut och första delen i spänningsserien om före detta idrottshjälten Frankie Larsson som brinner för rättvisa och vackra kvinnor, är street smart och snäll men också farligare än någon anar, om han måste. Vem går det att lita på i en värld full av lögner, mord, sex, kändisskap, droger och sociala medier? Vem är på riktigt och vem är bara... en kattfisk?

När Frankie Larsson inser varför hans 5-åriga guddotter Majken blivit föräldralös bestämmer han sig för att hämnas. Planen är vattentät och han blåser krogägaren Sonny Musa Jalonen, känd som Hövdingen av Stockholm, på 12,4 miljoner. Det blir starten på en svindlande flykt från Stockholm till Island, Malmö, söderhavsön Kiribati och den småländska landsbygden.

”Underhållning på högsta nivå. Och galet spännande!”
– PASCAL ENGMAN

”Begåvat. Roligt. Och med fingerspetskänsla för hur det är och låter i kändis-Stockholm. Patrick Ekwall gör ingen besviken!”
– JONAS JONASSON

Tv-profilen och journalisten Patrick Ekwall skrev efter sin fru Hannahs bortgång boken En dag dog Hannah, alla andra dagar levde hon som fick fin kritik och hyllades av läsarna. Han har tidigare även givit ut självbiografiska Vill du så kan du. Patrick bor i Stockholm med sina döttrar.

---

Författare: Patrick Ekwall • Titel: Kattfisken • Format: inbundet / Ljudbok: 9789180316019 / 9789180316040 • Släppdatum: 2023-10-26 / 2023-11-08 Inläsare: Jonas Malmsjö Presskontakt: SCHYTTBERG PR: jenny@schyttberg.se / tel: 0706-24 30 23

---

Kategorier

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn | Tel: 073-144 30 89 | www.bokfabriken.se