Katerina Janouch aktuell med ny roman – Babyrace: På smällen

Katerina Janouch aktuell med ny roman – Babyrace: På smällen

Den efterlängtade fortsättningen i Babyrace-serien! Katerina Janouch skildrar två unga kvinnors längtan efter barn på ett varmt och humoristiskt sätt i denna romanserie om Emily och Sandra som inleddes med Babyrace.

Katerina Janouch har vunnit många trogna läsare tack vare sina skildringar av kvinnors liv och vardagens dramatik. Sagt om Katarinas böcker:

Som gravid läsare uppskattade jag verkligen hennes sätt att beskriva hela känslospektret över att bli mamma.
- Femina

Det här är en slukarbok för damer. Läs, bara läs.
- En bok om dagen

Kort om boken:

Det hade börjat som en lättsam lek, en ganska töntig tävling i vem som först blir mamma. Ett babyrace. Hade någon av dem ens tagit den på allvar? Uppenbarligen hade resultatet i alla fall blivit ytterst konkret.

Året kunde ha börjat bättre för Emily. Trettio, singel, snart bostadslös och nu även på smällen. Kompisen Sandra kände sig olustigt delaktig.

Här är din livmoder, och här har vi ett litet barn, sa barnmorskan och log. Ett dunkande ljud hördes. Susanne rynkade pannan medan hon fortsatte att föra dopplern över magen. Det dröjde oroväckande länge innan hon sa något.

Jag måste gå och hämta en kollega, sa hon och såg plötsligt stressad ut. Ligg kvar så kommer jag strax tillbaka. Väntan blev kort. Strax kom Susanne Eriksson tillbaka och med sig hade hon ytterligare två personer. Tystnaden som sänkte sig över rummet var kvävande.

Vad är det?, mumlade Emily. Ingen svarade. Nu får ni lov att berätta för mig, sa hon, denna gång med högre röst.

Men svaret var bortom hennes vildaste fantasier ...

Titel: Babyrace : På smällen | Författare: Katerina Janouch | Omslag: Helena Hammarström | ISBN: 9789176291467 | Releasedag: 15-09-25

Boken ges även ut som ljudbok uppläst av Anna Maria Käll.

För mer info och intervjuer kontakta Mattias Lundgren nedan.

För recensionsex maila: recex@bokfabriken.se

Kategorier

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012 och ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Nordenskiöldsgatan 19, 211 19 Malmö / www.bokfabriken.se

Relaterat innehåll