Kriminella ligor ger sig på samhällets mest sårbara personer.

Kriminella ligor ger sig på samhällets mest sårbara personer.

Nästan nittioåriga Birgitta luras att öppna ytterdörren för två män som utger sig för att komma från kommunen, bara för att bli brutalt rånad i sitt hem. Polisen Erika Ekman och hennes team dras in i utredningen av kriminella ligor som helt verkar saknar empati och ger sig på samhällets mest sårbara personer.

Samtidigt kämpar Marianne, Birgittas fosterdotter, mot konkurrens inom Göteborgs kafébransch och en ljusskygg rival. När även hon blir rånad i sitt hem börjar polisen ana att det finns ett samband mellan våldsdåden.

På det privata planet drömmer Erika och Per om att flytta till kusten med sina hundar. Men deras tillvaro skakas om av nyheten att Erikas före detta man, Göran, har flytt från en övervakad permission trots att han bara har månader kvar av sitt fängelsestraff. Varför just nu? Och ska Erika tvingas leva med det ständiga hotet från sin före detta man?

Ingrid Elfberg är född och uppvuxen i Östersund, men bor sedan många år i Göteborgstrakten. Elfberg har undervisat på Skrivarakademin och arbetar även som lektör. Debutromanen “Gud som haver” (2009) sålde över 40 000 exemplar och har översatts till flera språk. “Tredje ögat” är Elfbergs femte bok på Bokfabriken.

–––

Författare: Ingrid Elfberg • Titel: Bedragaren • Format: Ljudbok / ebok: 9789180313711 / 9789180313728 • Släppdatum: 2024-01-30 • Uppläsare: Maria Lyckow

–––

Kategorier

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn | Tel: 073-144 30 89 | www.bokfabriken.se