LÄGET LÄGET LÄGET!

LÄGET LÄGET LÄGET!

ÄNTLIGEN - Nu kommer SVT:s populära serie Husdrömmar som bok! Hela Sveriges arkitekt Gert Wingårdh guidar oss till några favorithus, enligt hans ständiga motto: LÄGET, LÄGET, LÄGET

Wingårdh är känd för att ha ritat några av Sveriges mest ikoniska byggnader och har vunnit flera priser och utmärkelser för sitt arbete, inklusive Kasper Salin-priset ett stort antal gånger och det prestigefyllda Prince Eugen-medaljen.

Följ med Gert till några utvalda hus ur seriens alla 10 säsonger – hus med ett alldeles specifikt läge. Underbart eller svårartat. Avlägset, en lantlig idyll eller i stan.

Hur ska man tänka vid placering av ett hus på en befintlig villatomt? Eller i förhållande till omgivningarna? Utsikt. Underlag. Berg, grus, slänt, sand. Havsnära, skogsnära, i staden.

Möt några av TV-seriens alla husdrömmare, se hur det har gått för dem, hur deras hus ser ut idag och ta del av Gerts fördjupade tankar kring deras val.

"Det är så kul att våra flitiga husägare får drömma vidare i den här boken.Vi ser fram emot att läsa den medan vi jobbar vidare med nästa säsong."
– Malin Fors, Projektledare SVT

"Det är fantastiskt spännande att tillsammans med Gert Wingårdh, och i samarbete med SVT, få vara med och överföra hela den fina känslan i tv-programmet Husdrömmar till bokform!"
– Ida Magntorn, förläggare

"Jättekul att Husdrömmar nu blir bok. Läget, läget, läget är det viktigaste när man förverkligar en Husdröm! Därför kändes det som en självklar titel för boken. Ingenting är viktigare än valet av plats."
– Gert Wingårdh, arkitekt och SVTs expert.

Omslag och fotografi: Ida Magntorn

Porträttfoto: Thron Ullberg

–––

Författare: Gert Wingårdh • Titel: HUSDRÖMMAR: Läget, läget, läget • Format: inbundet: 9789180316392 • Släppdatum: 2023-10-24 Förläggare & Fotograf: Ida Magntorn

___

Kategorier

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn | Tel: 073-144 30 89 | www.bokfabriken.se